anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Delen Geplaatst: 12 juni 2005 ik heb een win98 pc met 2 usb poorten, maar bijden werken ze niet als ik mijn usb stick erin stop, ik heb ook de drivers al geinstaleerd maar dat heeft geen nut. hoe kan ik mijn usb poorten weer aan de praat krijgen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Wat zegt apparaatbeheer? Zie je daar vraag- of uitroeptekens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 onder welk ding moet ik kijken, want ik zie nergens iets van usb en er staan allen uitroeptekens bij mijn printerpoort en de gamepoort Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 USB-controllers o.i.d. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 staat er niet bij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Iets wat er op lijkt? Zoek eens op nieuwe/gewijzigde hardware. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 zie niks staan, wel een comunicatiepoort (COM1) en comunicatiepoort (COM3) waar ik niet weet waar ze voor zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 COM poorten zijn iets anders. Werken andere USB apparaten wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 usb opengezet in de bios? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 hij staat daar op disabled (of hoe je het dan ook schrijft) maar je kan hem daar niet veranderen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Heb je drivers van je moederbord geinstalleerd? Die staan op het CD'tje dat bij je moederbord hoort. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 heb geen cd van deze pc meer, hij is ook al best oud. heb wel op internet een driver van het moederbord gevonden, maar het helpt niet. of moet ik na het instaleren wat anders proberen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote="have-fun"]hij staat daar op disabled (of hoe je het dan ook schrijft) maar je kan hem daar niet veranderen[/quote] dat moet doorgaans lukken met page up/page down knoppen, als je de cursor op ´disabled´ hebt gezet. vervolgens escape toets, en in menu kiezen voor ´exit and save settings´ (meestal f10 toets) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 nee, dat lukt echt niet. want bij alle dingen die ik kan veranderen staan [ ] om disabled heen (zo dus [disabled]) maar dat is hier niet, ook kan ik met mijn pijltje het niet selecteren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Nogmaals de vraag: Andere USB apparaten werken dus ook niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:f7cdf771ec="have-fun"]hij staat daar op disabled (of hoe je het dan ook schrijft) maar je kan hem daar niet veranderen[/quote:f7cdf771ec]Hoe zeker ben je dan dat je computer USB heeft? Zitten de aansluitingen op de kast, op het moederbord of anders? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Welk moederbord merk/type betreft het? Is het een merk computer? Dan daarvan merk/type? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 usb is ten tijde van win98 naar win98se geintroduceert en op veel moederborden uit deze tijd(Intel LX-TX-VX) aanwezig maar werkt zelden. Was het ook niet zo dat win98 het alleen ondersteund icm zelf toe te voegen drivers?, dit itt win98se die het van huis uit beheerst. Of ben ik nu in de war met win95/osrII ? Overigens schiet me ook nog te binnen; usb werkt niet in win98se icm een amd processor en een VIA usb controller miz DE reden waarom adsl-usb modems zo'n slechte naam hebben... Er is een update voor die het probleem oplost; http://support.microsoft.com/kb/q240075/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:34a3fdfd9f="rwilligen"]usb is ten tijde van win98 naar win98se geintroduceert en op veel moederborden uit deze tijd(Intel LX-TX-VX) aanwezig maar werkt zelden.[/quote:34a3fdfd9f]Hmm, ik heb veel oud spul gezien, maar USB poorten heb ik tot nog toe wel werkend gekregen. Dat sommige apparaten problemen geven, dat is een heel ander verhaal. Waar ik hier over struikelde was dat USB in de Bios kennelijk niet aangezet kan worden, dan heb ik slechts 1 conclusie: het zit er niet op. Misschien denk ik te simpel, dat zou kunnen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen