Ga naar inhoud

harde schijf naar de *****

Aanbevolen berichten

hallo mensen een vriend van me heeft een probleem met zijn harde schijf, we zijn nu in mijn pc bezig om het ding te laten werken. dit is wat er is gebeurt: hij heeft een IDE kabel met neonstring, en terwijl de computer aanstond heeft hij het stekkertje van de neonstring eruit gehaald. met als gevolg dat de 2e harde schijf: maxtor diamond 10 200GB niet meer herkend wordt. in mijn computer wordt de schijf in windows ook niet herkend, maar de bios en DOS hebben geen probleem met het "zien" van de schijf. is de schifj echt kapot??? en zo ja zijn er backup programmas die onder dos draaien, want 180 GB aan programmas en dergelijke weggooien is zonde! alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Als volgens DOS de programma's er nog op staan, dan bestaan er hestel programma's voor om die data te benaderen. Als de structuur en informatie verder niet is beschadigd is de kans zeer groot dat de informatie gewoon is te herstellen. Je kan inderdaad eerst controleren of de harde schijf okay is met bv Powermax. Doe geen gekke dingen zoals format want dit tool kan data vernietigen. Een kennis van mij heeft een herstel programma onlangs met succes gebruikt. Die zat toen ook op de Maxtor schijf te mopperen. Maar ja, de computer zelf was toen instabiel. Kan aan de harde schijf liggen, ... maar er zijn nog vele andere mogelijk oorzaken te bedenken. Die computer is uiteindelijk vervangen ... Het tool was iets met Scavenger
Link naar reactie
kheb al met powermax getest, de korte test zij dat alles goed was, alleen de lange test heb ik na 2 uur afgebroken, ik had zo het idee dat dat iets te lang duurde owjah ik ben er net ook achter gekomen dat zelfs apperaatbeheer de schijf goed herkent, en zegt dat hij correct werkt, dus een deel van windows ziet de HDD wel, maar deze computer niet :-?
Link naar reactie
[quote:585024aaaf="Sander1337"]trouwens..... maxtor he.... typisch maxtor dat het ding dr mee stopt[/quote:585024aaaf] Beetje kansloze opmerking, elk merk heeft problemen en dat het lijkt dat er meer maxtors weg vallen heeft volgens mij te maken dat er ook meer maxtor's verkocht worden. Ik heb dan ook nog nooit een uitvallende maxtor gehad, zijn er ondertussen toch echt +/- 15, maar ook seagte en samsung hebben mij nooit problemen opgeleverd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...