anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Delen Geplaatst: 12 juni 2005 hallo mensen een vriend van me heeft een probleem met zijn harde schijf, we zijn nu in mijn pc bezig om het ding te laten werken. dit is wat er is gebeurt: hij heeft een IDE kabel met neonstring, en terwijl de computer aanstond heeft hij het stekkertje van de neonstring eruit gehaald. met als gevolg dat de 2e harde schijf: maxtor diamond 10 200GB niet meer herkend wordt. in mijn computer wordt de schijf in windows ook niet herkend, maar de bios en DOS hebben geen probleem met het "zien" van de schijf. is de schifj echt kapot??? en zo ja zijn er backup programmas die onder dos draaien, want 180 GB aan programmas en dergelijke weggooien is zonde! alvast bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Als je tijdens het draaien de spanning van de schijf haalt, is er een gerede kans dat ie dat niet overleeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 ja, maar er is niet de spanning van de schijf maar die van de neonstring erafgehaald en hoe kan het dan dat het ding volgens de bios nog wel werkt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Test de schijf eens met powermax. http://www.maxtor.com/en/support/downloads/index.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Als volgens DOS de programma's er nog op staan, dan bestaan er hestel programma's voor om die data te benaderen. Als de structuur en informatie verder niet is beschadigd is de kans zeer groot dat de informatie gewoon is te herstellen. Je kan inderdaad eerst controleren of de harde schijf okay is met bv Powermax. Doe geen gekke dingen zoals format want dit tool kan data vernietigen. Een kennis van mij heeft een herstel programma onlangs met succes gebruikt. Die zat toen ook op de Maxtor schijf te mopperen. Maar ja, de computer zelf was toen instabiel. Kan aan de harde schijf liggen, ... maar er zijn nog vele andere mogelijk oorzaken te bedenken. Die computer is uiteindelijk vervangen ... Het tool was iets met Scavenger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 kheb al met powermax getest, de korte test zij dat alles goed was, alleen de lange test heb ik na 2 uur afgebroken, ik had zo het idee dat dat iets te lang duurde owjah ik ben er net ook achter gekomen dat zelfs apperaatbeheer de schijf goed herkent, en zegt dat hij correct werkt, dus een deel van windows ziet de HDD wel, maar deze computer niet :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 Dus? Een herstelprogramma opsporen ... Gan niet al teveel knutselen, dat kan de schade alleen nog maar verergeren. Neem de tijd om je erin te verdiepen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 okee bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 je hebt ook NORTON GHOST.... (140 euro) (met kazaa lite ++ oid gratis te downloaden:P) die werkt onder DOS.... dus daar kan je het backupen mee proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2005 Alleen is norton ghost geen herstel programma. Volgens mij heeft hij een herstel programma nodig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 [quote:25c02b16ec="Sander1337"]je hebt ook NORTON GHOST.... (met kazaa lite ++ oid gratis te downloaden:P) [/quote:25c02b16ec] Dat is geen goede tip :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Ik hoor slotjes kletteren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Hans.Vosman wrote:[quote:6b3c3b74f7]Het tool was iets met Scavenger[/quote:6b3c3b74f7] Misschien bedoel je Filescavenger, dat is een datarecoverytooltje.. als het de bedoeling is om data te recevoren kun je Getdataback gebruiken vind ik zelf (uit ervaring) een beter tooltje om te recoveren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 Met Norton Ghost kun je een backup maken van die andere schijf (die die niet ziet in windows) en dan gewoon opslaan op een van je eigen schijven..... heb je nog steeds alles:P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2005 trouwens..... maxtor he.... typisch maxtor dat het ding dr mee stopt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2005 [quote:585024aaaf="Sander1337"]trouwens..... maxtor he.... typisch maxtor dat het ding dr mee stopt[/quote:585024aaaf] Beetje kansloze opmerking, elk merk heeft problemen en dat het lijkt dat er meer maxtors weg vallen heeft volgens mij te maken dat er ook meer maxtor's verkocht worden. Ik heb dan ook nog nooit een uitvallende maxtor gehad, zijn er ondertussen toch echt +/- 15, maar ook seagte en samsung hebben mij nooit problemen opgeleverd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen