anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Het defragmenteren van zeer grote harde schijven duurt wel erg lang. Ik heb het nu over een 250 Gb externe schijf. Heeft het eigenlijk wel zin zo'n schijf te defragmenteren en, zo ja, bestaat er een snellere methode dan de defragmentatie-tool uit de systeemwerkset van Windows XP? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 http://www.comcol.nl/detail/53969.htm (windows defrag is een uitgeklede versie van diskeeper) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 O&O defrag staat ook goed bekend. Maar ga je nu echt beweren dat je maar 1 partitie op die 250GB hebt?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 [quote:6492d2fea8="gerben"]O&O defrag staat ook goed bekend. Maar ga je nu echt beweren dat je maar 1 partitie op die 250GB hebt?![/quote:6492d2fea8]Tss... Ik zou minstens 3 partities maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Waarom ??? Alles op 1 schijf is ook wel makkelijk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Makkelijk jah?? En wat als je de HD vol hebt staan met data (films / mp3 ) en je komt erachter dat je je HD moet formatteren? Dan slaap je ook niet lekker.... :-? *edit: volgensmij was het sarcastisch bedoeld hehe... Sorry, ben net wakker van mijn avonddutje voor het uitgaan. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2005 Externe schijven zijn vaak voor backup of storage, dus dan kan 1 partitie best. Helaas zijn externe schijven wat trager dan interne, en dus in dit geval ook nog een grote. Defragmenteren is niet verplicht of noodzakelijk, maar kan soms wel iets snelheidswinst geven. Ligt er ook helemaal aan of de bestanden wel gefragmenteerd zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 [quote:6ba6534867="Big Boss(ink)"]Makkelijk jah?? En wat als je de HD vol hebt staan met data (films / mp3 ) en je komt erachter dat je je HD moet formatteren? Dan slaap je ook niet lekker.... :-? *edit: volgensmij was het sarcastisch bedoeld hehe... Sorry, ben net wakker van mijn avonddutje voor het uitgaan. 8)[/quote:6ba6534867] Ik heb wel een aparte windows partitie hoor ;) (gewoon een schijfje van 120 GB) Dus formatteren is geen probleem [size=9:6ba6534867]uitgaan.. waar ? ik was in New york hengelo :wink: [/size:6ba6534867] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2005 "t hangt er ook vanaf hoe voel hij is, als je richting de 85% gaat dan gaat het defragmenteren vaak erg lang duren. Aanvullend probleem: als de vrije ruimte kleiner is dan het grootste bestand wat op de schijf staat dan defragmenteerd ie niet goed meer. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen