Ga naar inhoud

eerst resetten voor beeld???

Aanbevolen berichten

Klinkt als een hardwareprobleem. Heb je dit probleem altijd al gehad met die PC? Dus is het een nieuwe? En probeer eens je BIOS te resetten. Als dat niet helpt meet ff met een multimeter of het voltage van de batterij overeenkomt. Als dat ook niet helpt zou ik het ff met een andere voeding proberen. Misschien heb je nog toevallig een PC staan met een zelfde soort voeding erin. Of kun je er 1 lenen van iemand.
Link naar reactie
heb alles gereinigd, een andere voeding geprobeerd, maar dat help allemaal niet. een andere bios batterij? kan dat helpen dan? pc is 3 jaar oud, amdtje 1200. owjah, als ik trouwens het ding eindelijk eens beeld kan laten geven, dan loopt ie vast bij het starten van windows, bij win 2000 zie je eerst altijd zo'n witte streep, hij loopt dan aan het begin vast.
Link naar reactie
[quote:4acd29c270="vanwalsum"]heb geprobeerd, maar hij loopt steeds vast, als ik windows wil installeren of wat dan ook. en een bios flash wil ook niet echt lukken, is trouwens een MSI 6340. denk dat het mobo gewoon naar de fuck is.[/quote:4acd29c270] Het ligt iig aan de hardware. Dus een nieuwe install heeft echt geen zin. Het zou het moederbord kunnen zijn. Maar ik zou eerst ff de andere hardware goed doorlichten. Anders ga je dadelijk het bordje vervangen, en dan blijkt dat het probleem niet te zijn. Is ook een beetje zonde. Hier wat tips wat je allemaal nog kan proberen: - Ik zou zeggen probeer alle je insteekkaarten eruit te halen, en start de PC eens door met alleen de videokaart. - Probeer het eens met een andere videokaart - Hopelijk heb je 2 reepjes geheugen. Probeer het met een reepje. En daarna alleen met het andere reepje. - Meet de batterij eens op, of vervang hem. Kijk goed welke batterij je hebt. Staat op de batterij.
Link naar reactie
Trek alle flatkabels uit je computer. Koppel ook alle voedingskabels eens los. Behalve die van het mobo. Kan namelijk ook aan cd's of hd's liggen. En zet Halt on Errors in je BIOS eens op disbabled. En kijk eens of die dan doorstart. Volgende tips, kun je ook nog proberen: - contactspray kopen, alles loshalen van je mobo. En dan goed insprayen en laten drogen. Wil nog wel eens helpen om een mobo weer aan de praat te krijgen :wink: - Ik weet niet of je heel toevallig een PCI videokaartje hebt, kun je ook nog proberen. Of misschien heb je wel onboard video. Zet die dan eens aan. Het kan namelijk ook aan het AGP-slot liggen - En misschien heb je ook wel heel toevallig een andere HD die je nog proberen. En als dit allemaal niet helpt, mag je wel met zekerheid zeggen dat het of aan je mobo of aan je CPU ligt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...