Ga naar inhoud

Problemen met driver ForteMedia FM801 geluidskaart

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb pas geleden voor het belachelijk lage bedrag van 15 euro een tweedehands Dolby 5.1 surround-systeem op de kop getikt. Dit bevatte 5 boxen en een subwoofer, een geluidskaart, een versterker (bracket voor in 5,25-inch slede) en tweede kaartje om alle boxen op aan te sluiten. Ik heb de boel geïnstalleerd, maar de driver die erbij zat was niet geschikt voor Windows XP. Dus ik heb een driver geprobeerd. Maar: de eerste driver zorgde voor irritante tikken bij het afspelen van muziek. De tweede driver, die ik nu heb, heeft het volgende probleem: Slechts de helft van het geluid werkt. Bij het ene spel wel, bij het andere niet. De meeste muziek van Media Player en spellen werkt, maar dan werken opeens de geluiden van Windows of de flash player weer niet. Als iemand mij met messenger plus een geluid stuurt, en later nog iemand, hoor ik dat niet. Maar als dan de media player opgestart wordt en begint met spelen, hoor ik opeens keihard al die geluiden tegelijk, alsof ze nog in de een of andere buffer stonden ofzo... :o Kan iemand mij aan een correcte driver helpen? Het gaat om de ForteMedia FM801 (AS geloof ik). Alvast bedankt, Lennart Goosens.
Link naar reactie
Hallo, ik heb de driver geprobeerd, maar kwam er pas na veel gedoe achter dat dit dezelfde driver is die ik eerst had. Deze driver kent namelijk ook zo zijn problemen - misschien alleen op mijn pc hoor - maar toch. Met deze driver doet alles het dat het bij die andere niet doet, maar: - Bij het afspelen van MIDI-muziek hoor je getik - Bij het afspelen van cd's hoor je getik Dit getik hoor je doordat hij zegmaar steeds een stukje of overslaat of opnieuw afspeelt, waardoor soms hele tonen wegvallen uit de muziek. :cry: Hoe kan ik dit verhelpen? Of ik moet wéér een andere driver hebben... Groeten van Lennart Goosens. P.S.: Wel bedankt hoor gerben, maar deze driver had ik dus eigenlijk al gehad, en hij werkt niet goed... :roll: De geluidskaart zelf werkt overigens prima, wat blijkt uit het feit dat alles wat het nu niet doet het steeds bij één driver wel deed, maar dan weer niet bij de andere. ZO heeft elke driver zijn mankementen, maar ik moet een perfecte driver hebben, geen halffabrikaat! :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...