Ga naar inhoud

Dode (sub)pixels

Aanbevolen berichten

Heb net mijn Xerox 19"TFT geinstalleerd en getest met monitor.test. Heb een 0 dode pixelgarantie, maar zit na de tests met een vraag. Voordat ik met de garantie eventueel de monitor terugstuur wil ik eerst weten hoe ik een pixel van een subpixel onderscheid. Voor de duidelijkheid: bij een wit, rood, groen scherm zie ik op dezelfde plek een zwart puntje. Datzelfde puntje is rood bij een blauw of een zwart scherm. Kan uit de kleurkombinaties worden afgeleid of dit een dode pixel of subpixel is? Tweede zaak is dat er een schijnbaar klein stofje op een andere plek onder de glasplaat schijnt te zitten. Dit had ik ook al eens van een andere gebruiker van een TFT met voorhangende glasplaat vernomen. Verder een magnifiek scherm, zelfs bij standaardinstellingen. Ik ben bepaald niet verlegen om van mijn garantie gebruik te maken (die kostte overigens haast niets) , maar wil even nadenken of ik aan het terugsturen sla. De Xeroxen zijn niet in ruime mate voorradig, stel dat de volgende ook weer terug moet.... (ook daar geldt weer 14 dagen 0 pixelgarantie op). Dus concreet: is uit te maken of dat ene puntje een pixel of subpixel is EN is een miniem stofje onder de glasplaat een reeel argument (samen met de pixel) de handel terug te sturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...