Ga naar inhoud

dvd drives niet te benaderen


Aanbevolen berichten

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Of ik heb iets geïnstalleerd of ik heb iets in mijn instellingen gewijzigd, maar mijn beide dvd-drives zijn niet benaderbaar. Ik kan in beide CD’s of DVD’s afspelen, maar de CD-ROM of DVD-ROM kan ik niet benaderen. Zodra ik een CD-ROM in 1 van de beide lade’s doe krijg ik de opmerking E:\ is niet toegangkelijk, toegang geweigerd Weten jullie raad? In de BIOS staan de apparaten goed Ik heb administrator rechten, het ligt niet aan de CD-ROM’s ook de originele Windows XP doet het niet, volgens apparatenbeheer werken beide drives goed (bei de tab volumebeheer geeft ie geen gegevens van de cd of dvd weer) Bij computerbeheer----schijfbeheer krijg ik te zien wat de naam van de schijf is + de hoeveel aanwezige MB’s de status is in orde Maar zodra ik een CD-Rom of DVd plaats krijg ik bovengenoemde melding en kan ik ze via de verkenner ook niet benaderen, ik kan niet zien wat er op de cd/dvd staat Bij “deze computer”kan ik ook zien wat er in de lade zit = de Hoofdtekst (cd-r en in de andere dvd-rom) , maar zodra ik hier op dubbelklik krijg ik weer die melding Wat doe ik fout? Als oplossing heb ik ook windows xp sp2 opnieuw geïnstalleerd (via CF kaartje en een andere PC) en tijdens deze installatie kon ik wel de structuur-boom van de dvd speler zien erna weer niet Bij voorbaat dank,
Link naar reactie
Heb je kort geleden(vlak voor het probleem) nog iest geinstalleerd? Heb je de kabels gecontroleert? Worden ze in de BIOS wel herkent? Hoe heb je ze verdeeld?(master/slave enz.) Heb je ze beide op dezelfde kabel zitten? zo ja, vervang de kabel door een nieuwe (80-aderige!) kost maar enkele euro's
Link naar reactie
Ik de laatste 4 software programma's verwijderd en deze losten het ptobleem niet op de kabels, kunnen het probleem niet zijn, volgens mij, omdat beide drives wel films en muziek afspelen alleen geen ROM. maar ik zal eens de kabel vervangen, zitten op dezelfde master/slave heb ik al omgewisseld, ook dat levert geen oplossing
Link naar reactie
[quote:34cf284089]de kabels, kunnen het probleem niet zijn, volgens mij, omdat beide drives wel films en muziek afspelen alleen geen ROM.[/quote:34cf284089] toch wel hoor, ik weet niet hoe het in zijn haak zit, maar de muziek spelen zal bijna altijd gaan, denk dat er daar maar enkele draadjes voor nodige zijn terwijl voor data ja kabel volledig in orde moet zijn.
Link naar reactie
Wat je eens kan proberen is een opstartdiskette te maken met CD-ROM ondersteuning (zoiets als de standaard WIN98 diskette), en dan kijken of je de files op de CD-ROM/DVD-ROM kan benaderen en/of kopiëren. Is dit het geval, dan denk ik dat er een of ander programma is dat de drives blokkeert (zoiets als nero als je CD brandt). Kijk eens in taakbeheer en sluit eens alle processen af die niet standaard windows zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...