Ga naar inhoud

upgraden met athlon xp-m 2800+

Aanbevolen berichten

Ik heb athlon xp-m 2800+ (code: axma2800fkt4c) aangeschaft om msi k7t266 pro A moederbord mee te upgraden. Dacht instellingen kunnen optimaliseren na de processor te hebben ingebouwd. Dit gaat helaas niet omdat ik niet eens in de bios kan komen het totale scherm blijft volledig zwart. Wie kan mij tips geven om deze processor in te bouwen, en welke instellingen ik moet gebruiken.
Link naar reactie
[quote:ac74ae2c52="gabras"]Volgens specificaties zou deze processor op 266 Mhz moeten draaien.[/quote:ac74ae2c52]Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat je moederbord ook CPU's met een Barton core ondersteunt, want dat doet ie dus niet (die XP-M's zijn Bartons met een lagere FSB). http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=320&kind=1 [quote:ac74ae2c52="gabras"]Nog wel een karwei daarna om de optimale instellingen te vinden waarop deze stabiel draait.[/quote:ac74ae2c52]Optimaal zou ie volgens mij op 16x133=2133MHz moeten lopen (dacht ik). Kun je wel doen met een nForce2 moederbordje als dit: http://www.sallandautomatisering.nl/default.php?pid=13740&ref=2
Link naar reactie
[quote:7f5fa3f533="Comp-Freak"]2800+ draait toch op een 166 MHz fsb?[/quote:7f5fa3f533]Da's de desktopversie (XP zonder -M dus). [quote:7f5fa3f533="Comp-Freak"]Of is dat bij de mobiles anders? Dacht ik niet.[/quote:7f5fa3f533]Dacht het wel, die XP-M's hebben standaard een FSB van 133MHz, de multiplier is trouwens niet gelockt. [quote:7f5fa3f533="Comp-Freak"] Jou chipset kan die fsb dus al niet aan.[/quote:7f5fa3f533]"Mijn" chipset? Je bedoelt die nForce2? Kijk 's in de specs, dat ding ondersteunt FSB200/266/333/400. Alle Socket A CPU's dus.
Link naar reactie
[quote:7171a8ee3e="Obi-wan-kenobi"]"Mijn" chipset? Je bedoelt die nForce2? Kijk 's in de specs, dat ding ondersteunt FSB200/266/333/400. Alle Socket A CPU's dus.[/quote:7171a8ee3e]Nee, ik bedoelde de chipset van de TS. Die gaat maximaal tot 133 MHz, maar kennelijk kan dat dus wel, mits de processor door de bios ondersteund wordt dan.
Link naar reactie
[quote:928e30c5bd="Comp-Freak"]Nee, ik bedoelde de chipset van de TS. Die gaat maximaal tot 133 MHz, maar kennelijk kan dat dus wel, mits de processor door de bios ondersteund wordt dan.[/quote:928e30c5bd]Ow ok ... :D Ik denk dus niet dat die Barton-mobiles door die VIA KT266A chipset ondersteund worden, ook al ondersteunt ie wel de goeie FSB.
Link naar reactie
[quote:12a332f812="Obi-wan-kenobi"][quote:12a332f812="Comp-Freak"]Nee, ik bedoelde de chipset van de TS. Die gaat maximaal tot 133 MHz, maar kennelijk kan dat dus wel, mits de processor door de bios ondersteund wordt dan.[/quote:12a332f812]Ow ok ... :D Ik denk dus niet dat die Barton-mobiles door die VIA KT266A chipset ondersteund worden, ook al ondersteunt ie wel de goeie FSB.[/quote:12a332f812] Ik wil e.e.a. nog eenmaal empirisch checken, welke instellingen vooraf, adviseren jullie me om minimaal in de bios te kunnen komen?? TIA
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...