anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Hallo, Allereerst even dit: ik ben een leek. Heb drie dagen geleden een nieuwe computer gekregen (Dell). Maar als ik deze opstart, duurt het ongeveer vier minuten voordat dit gebeurd is. Ik gebruik o.a. Norton, Poppeeper en Messenger. Inmiddels heb ik na veel 'kunst- en vliegwerk' mijn logfile op mijn bureaublad staan. Kan iemand hieraan zien of dat logfile in orde is of dat er mogelijk dingen instaan die zorgen voor het traag opstarten. Of is vier minuten normaal? B.v.d. voor een antwoord. Anneke (die dus echt een enorme leek is). P.S. Hoe moet ik trouwens het logfile op deze site zetten, indien iemand erom zou vragen? Het is namelijk behoorlijk groot. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Vier minuten is wel lang. Is het een splinternieuwe Dell of een gebruikte? Welk typenummer? Met de originele recovery CD-ROM van Dell valt ook de originele installatie terug te zetten. Hoe groot is dat logbestand uitgedrukt in kilobytes of megabytes? 5MB kan ook over de e-mail. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Bedankt voor je zeer snelle reactie. Het logbestand is 8,27 KB. Ja, het is een spiksplinternieuwe Dell. Het typenummer is 2400 Basic D05245 (als je dit tenminste bedoelt). Kan ik het logfile op de site zetten en zo ja, doe ik dat dan bijvoorbeeld in een bericht als dit? B.v.d. Vr. gr. Anneke Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 [quote:986dd41ad8="Anneke1934"]Het logbestand is 8,27 KB.[/quote:986dd41ad8]Zie privebericht voor mijn e-mail adres, je kunt het daarheen verzenden als bijlage. [quote:986dd41ad8="Anneke1934"]Ja, het is een spiksplinternieuwe Dell. Het typenummer is 2400 Basic D05245[/quote:986dd41ad8]Een Dimension 2400 dus, Celeron CPU en waarschijnlijk 256MB werkgeheugen. Volgens mij wordt standaard McAfee bijgeleverd, is die eerst verwijderd voordat Norton erop gezet is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Ja, standaard zat er McAfee op, dat eerst door mijn zoon is verwijderd en vervangen is door Norton Internet Security 2005. Mijn zoon is een aantal dagen weg, zodat ik zelf 'op onderzoek' ben gegaan. Vind je het niet vervelend als ik je het logfile toestuur? Ik wil het ook hier plaatsen hoor. Nogmaals bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 [quote:4ac7528a58="Anneke1934"]Vind je het niet vervelend als ik je het logfile toestuur?[/quote:4ac7528a58]Nee hoor, anders had ik het niet aangeboden. :wink: Ik kijk wel even of ik meteen wat zie, anders kan het alsnog hier gepost worden voor de experts. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Oké, ik zend het je toe. Moest even kijken hoe ik dit moest doen. Ik vermoed dat ik daar inmiddels achter ben gekomen. Nogmaals dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Oké, ik zend het je toe. Moest even kijken hoe ik dit moest doen. Ik vermoed dat ik daar inmiddels achter ben gekomen. Nogmaals dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 [quote:2356192fee="Obi-wan-kenobi"][quote:2356192fee="Anneke1934"]Vind je het niet vervelend als ik je het logfile toestuur?[/quote:2356192fee]Ik kijk wel even of ik meteen wat zie, anders kan het alsnog hier gepost worden voor de experts. :D[/quote:2356192fee] Ben je er al uit? groet een expert :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 [quote:4451e2bb12="Anneke1934"]Ik vermoed dat ik daar inmiddels achter ben gekomen.[/quote:4451e2bb12]Ah, het is een HijackThis-log. :D Hele log gewoon posten in onderstaand subforum, daar vind je de experts. :wink: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?f=15 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Ja, dat was even mijn probleem, vandaar dat het enigszins moeizaam ging. Hoop echter dat je het bewuste logfile inmiddels hebt ontvangen. Bedankt hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Bedankt. Ga ik proberen te doen..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Er worden trouwens gruwelijk veel applicaties gestart tijdens het opstarten, die je ook gewoon kunt starten wanneer je ze pas echt nodig hebt. Download en installeer het gratis programmaatje Startup Mechanic eens, het programmaatje adviseert je welke applicaties je kunt verwijderen uit het opstarten. http://www.startupmechanic.com/ Bij twijfel trouwens niets veranderen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2005 Dat programma zal ik inderdaad downloaden, maar ga ik niet installeren. Ik wacht hiermee tot mijn zoon terug is, want anders voorzie ik onmiddellijk de grootste problemen als ik dat ga doen. Bij voorbaat weet ik bijna zeker dat ik dan verkeerde capriolen uithaal. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen