Ga naar inhoud

Printer via lpt en usb?

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb hier 2 computers staan, nu is mijn vraag, is het mogelijk om een printer (Epson Stylus Photo 830) met zowel een lpt als een usb kabel aan te sluiten, zodat de ene computer via de lpt poort de printer aanstuurt en de andere computer via de usb poort. Ik kan hem wel delen via mijn netwerk, maar dan moet de server altijd aanstaan om via de client te printen. Alvast bedankt, Patrick
Link naar reactie
[quote:e2ed112d3e="JBS"]In de tijd dat je wacht op een antwoord heb je 't ook al zelf kunnen proberen :wink: Kwestie van aansluiten en proberen te installeren. Je merkt snel genoeg of het werkt.[/quote:e2ed112d3e] Ik laat dat liever aan iemand anders over, kan de printer er niet van kapot gaan?
Link naar reactie
[quote:496f1af48f="sjouwer"]we hebben het hier in die situatie gehad. er is een nadeel aan als je via lpt de eerste opdracht geeft, blijft de printer alleen via de lpt verbonden. zet je hem even uit en daarna weer aan kan je via usb doen, maar blijft alleen via usb de commando's doen tot je hem weer uitzet enz[/quote:496f1af48f] Lekker dan :S kan je wel een router aanraden met printserver: asus wlg500
Link naar reactie
[quote:62749d5cba="tafelpoot"][quote:62749d5cba="Patdefeij"]Het werkt, ik kan via beide computers printen zonder dat ik de printer opnieuw moet opstrarten :D Nog bedankt iedereen[/quote:62749d5cba]hoe heb je het nu gedaan?[/quote:62749d5cba]Zoals hij hierboven zegt, gedeeld via het netwerk :P
Link naar reactie
[quote:c0a4d40f58="JBS"][quote:c0a4d40f58="tafelpoot"][quote:c0a4d40f58="Patdefeij"]Het werkt, ik kan via beide computers printen zonder dat ik de printer opnieuw moet opstrarten :D Nog bedankt iedereen[/quote:c0a4d40f58]hoe heb je het nu gedaan?[/quote:c0a4d40f58]Zoals hij hierboven zegt, gedeeld via het netwerk :P[/quote:c0a4d40f58] Nee, het werkt gewoon zonder dat ik via het netwerk moet printen, gewoon ene computer via usb en andere via lpt1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...