anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Een heel vervelend en raar probleem. Ik heb de pc aan laten staan. Na een tijdje kom ik boven en is de pc uit. Vreemd. Ik druk op de power knop en niets! Er gebeurd helemaal niets. Geen geluid van startende fans niets. Ik maak de kast open en zie dat als ik de power knop lang indruk en daarna weer probeer aan te zetten, de koelingsfan van de processor heel kort een tikje geeft, even draait en daarna niets. Op het moederbord brand een groen lampje. De V-DIMM LED D26. Als ik de hoofdschakelaar op 0 zet gaat dat leddje uit. Of als ik lang op de powerknop druk gaat het ledje uit. Blijkbaar krijgt hij wel stroom dus! Ik heb een Shuttle moederbord. De AN35 Ultra. De processor een AMD Atholon. De kast is een AOpen QF50A. Ik kom er niet uit! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Wat is de PSU?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Zie het al Power Suply Unit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Misschien is dit een mogelijkheid. Haal de spanning volledig van de pc, dus haal de steker uit de wandcontactdoos. Wacht een minuut en doe de steker er dan weer in, misschien dat hij dan wel reageert op de aan knop op je pc. Op de meeste pc's is de aan knop nl. maar een pulscontact om te starten. Vandaar dat je ook nooit de pc uit kunt zetten door weer op die knop te drukken maar verloopt het via de software. Heb je een kast met op de achterkant een echte aan/uit schakelaar, zoals bv de DEL machines, dan gaat mijn verhaal dus niet op; maar ja het is het proberen waard. Als je een techneut bent dan kun je natuurlijk ook de kast openen en met een analoge of digitale meter kijken of je wel spanning hebt op de spannings connectoren en zo verder. Weet je niets over elektro begin er dan niet aan en vraag iemand anders om dit voor je te bekijken, echt zo moeilijk is het niet. Laat je weer wat van je horen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Hoi Gertcor, Dank voor je reactie. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd, maar helaas. Ik vrees dat er wat meer aan de hand is. Ik weet me zeer goed te redden in de wereld van software en besturingssystemen maar kapotte hardware is andere koek. Ik zal morgen laten weten wat het euvel was! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2005 heb je een multimeter in huis ? zo ja, meet eens wat 12 en 5 Volt lijnen uit, volgens mij is je voeding eraan. 't is niet omdat je groen lampje brand dat je voeding nog goed is. hopleijk voor jouw is het de voeding, dit is betrekkelijk snel vervangen en kost niet al teveel Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen