Ga naar inhoud

SCSI adapter op pc, ervaring gevraagd!!!

Aanbevolen berichten

[quote:d971f83c1f="brbr100"]... (scsi) aansluiten op usb pf firewire voor de pc windows xp).[/quote:d971f83c1f]usb pf is een usb apparaat? Kun je er iets meer over vertellen? Ik heb wel ervaring met het gebruik van een HP Scsi scanner op een USB-Scsi interface i.c.m. Windows XP. Daar werd ik niet echt vrolijk van. Wat is eigenlijk het probleem? Wordt het USB apparaat niet gevonden? Werkt de scanner niet? Wel SP is op Windows XP geinstalleerd?
Link naar reactie
Hoi, het is voor een kennis van mij, dus ik zelf weet er niets van. Misschien een gekke vraag, maar zou u uw telefoonnummer kunnen doorgeven dan belt de persoon in kwestie u even op. Dat praat wat makkelijker. (u kunt dat nummer mailen naar: ster100@gmail.com of ster100@lycos.nl) bij voorbaat mijn dank
Link naar reactie
Ik heb via E-bay voor 12,50 Euro (inclusief verzenden) een PCI SCSI kaartje gekocht van Adaptec type 2940AU. Dit was voor mijn HP5 SCSI scanner en dit werkt perfect in Windows XP. Is mischien een goedkopere en betere oplossing. Let wel op de aansluitingen op het SCSI kaartje, voor mijn scanner had ik een 50 pins externe connector nodig. Je kan het proberen op E-bay maar ook op Marktplaats.
Link naar reactie
[quote:d5ae930118="tomvdlee"]Let wel op de aansluitingen op het SCSI kaartje, voor mijn scanner had ik een 50 pins externe connector nodig. Je kan het proberen op E-bay maar ook op Marktplaats.[/quote:d5ae930118]Ook te koop op computerbeurzen. Er is niet al teveel vraag naar, dus wordt er gedumpt. In ieder geval is dit de betrouwbare oplossing. De USB oplossing die ik heb werkt niet goed, ook niet voor CD-Rom en zo. VOor harde schijf gaat het wel, maar blijft opletten. Mijn USB-Scsi werd een tijdje terug gewoon door Windows XP herkend.
Link naar reactie
Kijk eens naar onderstaande link als voorbeeld: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=175&item=5199724313&rd=1#ebayphotohosting Ga eens na of de aansluiting 50 pins is en er nog een PCI slot vrij is. Kijk ook eens op [url=http://groups.google.nl/groups?q=agfa%20snapscan%20310%20XP&hl=nl&lr=lang_nl&rls=GGLD,GGLD:2005-08,GGLD:en&sa=N&tab=wg]Google[/url] Een SCSI controller van Adaptec is goed en wordt volgens mij bijna altijd wel herkend in XP. Mijn scanner werd ook gewoon herkend. de bijgeleverde software gebruikte ik toch niet. Ik importeer alles gewoon via mijn fotobewerkingssoftware.
Link naar reactie
In onderstaande post op Google wordt vermeld dat iemand een andere kabel moest kopen. Ik vraag me af of daar makkelijk aan te komen is. http://groups.google.nl/group/be.comp.hardware/browse_thread/thread/13dce0896ec10d7f/838a530ec8afca71?q=agfa+snapscan+310+XP&rnum=1&hl=nl#838a530ec8afca71
Link naar reactie
Heb ook eeen 310 snapscan, werkt via speciale kabel met PCI scuskrtje van Adaptec. Ws heeft vriend TS al wel beide dingen ( kabel en kaart ), want anders zou t eerder ook niet gewerkt hebben, combi is van RUIM voor de USB aansluitingen :lol: Dus gewoon kaart uit oude PC trekken en in nieuwe bak zetten en bij Agfa .nl ofbij agfa.com de XP drivers downen. Als die er niet zijn de win2000drivers pakken, dat moet ook werken
Link naar reactie
[quote:3cbb84b3fc="Anjo"]Heb ook eeen 310 snapscan, werkt via speciale kabel met PCI scuskrtje van Adaptec. Ws heeft vriend TS al wel beide dingen ( kabel en kaart ), want anders zou t eerder ook niet gewerkt hebben, combi is van RUIM voor de USB aansluitingen :lol: Dus gewoon kaart uit oude PC trekken en in nieuwe bak zetten en bij Agfa .nl ofbij agfa.com de XP drivers downen. Als die er niet zijn de win2000drivers pakken, dat moet ook werken[/quote:3cbb84b3fc] Waar ik aan zat te denken was dat die Scanner uit een oude computer komt waar deze werkte met een bijgeleverd ISA kaartje. Dat kaartje kan dus niet meer in een PC met alleen maar PCI sloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...