anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Delen Geplaatst: 16 mei 2005 Sinds een herinstallatie van Win XP (SP2) herkent Nero CD-RW's niet meer. Soms wil één keer beschrijven van een CD-RW wel lukken, maar daarna wissen gaat niet meer. Dus uitgeweken naar Alohol 120%. Zelfde laken en pak: herkent 'm niet als rewritable. Ik heb twee schrijvers in mijn PC: NEC110A en Plextor 12/4/32 (SCSI). Beide geven hetzelfde resultaat. De met de Plextor meegeleverde software "Plextools" geeft hetzelfde beeld: CD-RW niet herkend als herschrijfbaar, dus wissen gaat niet. Kortom: eenmaligbeschrijven gaat soms goed, wissen gaat nooit. Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen, of hoe dit te verhelpen is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 zet het brander progg van xp eens uit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Dank voor je snelle reactie. Brander van WinXP heb ik meen ik al uitgeschakeld. Als ik 'm binnen MediaPlayer wil starten krijg ik dan ook de mededeling dat hij geen brander vindt. Dus dat zou in orde moeten zijn. Zijn er nog andere suggesties? Ik heb ook al meerdere soorten schijfjes geprobeerd, maar ook dat biedt geen soelaas. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 dit sloeg ik een tijdje geleden op -voor het geval dat-.... http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm XP_CD-DVD-Fix.exe - Restore CD/DVD Drives to Explorer © Doug Knox - 11/11/2002 Usage: Download XP_CD-DVD-Fix.zip and save this file to your hard drive. Navigate to where you saved it and double click the file to extract the contents. Locate the EXE file you extracted and double click it. A confirmation dialog will appear when the script is done. You may need to reboot for the change to take effect. This utility is only intended for Windows® XP. You may need Administrator level access to use this utility. If you do not have Administrator level access, the program will say it is finished, but will not have made any changes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2005 Dank voor je suggestie Derk. En het moet gezegd: het helpt enigszins: het aantal keren dat een CD-RW nu kan worden gewist en beschreven is er drastisch op vooruit gegaan. Ca. 80% gaat goed. Maar echt 100% betrouwbaar dus nog niet. Het tooltje dat je aanreikte had zo te zien te maken met een registerverwijzing naar de CDdrives-afhandeling. Daarin stond bij het desbetreffende registeritem een verwijzing naar CloneCd. Dus die gedeïnstalleerd, evenals Alcohol 120%. Hielp niets: nog steeds zo nu en dan een misser bij het schrijven en wissen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2005 wellicht zou je nog eens moeten proberen álle brandsoftware rigoureus van je pc te verwijderen, dus inclusief een grondige check van het register op overgebleven sleutels/waarden. nero, clonecd en alcohol kunnen best samen, wellicht zit er ergens nog een staartje adaptec? hoe dan ook, alles helemaal eraf en wat je wilt houden opnieuw installeren: per stuk, eerst uitrpoberen en dan pas het volgende progje. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen