anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Even een vraagje namens een vriendin... Ze heeft een Pentax Optio 33L digitale camera. De fotos worden opgeslagen op SanDisk 128Mb CompactFlash kaartje. Nu ze de foto's op de pc wil zetten geeft deze de melding dat verwisselbare schijf G: niet geformatteerd is, en of ze de schijf nu wil formatteren. Ook via de Opdrachtprompt (dir G:) lukt het niet, omdat het volume geen herkenbaar bestandssysteem bevat. [b:01321a8265]De foto's kunnen echter wel op de camera worden bekeken.[/b:01321a8265] Is het mogelijk om de foto's die op de kaart staan toch veilig te stellen en over te brengen naar de pc? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Heb je het kaartje nu in de camera zitten en die aangesloten op de pc? Of zit het kaartje in een cardreader. Ik raad dat eerste aan. Drivers van de camera goed geinstalleerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2005 Kaartje zit gewoon in de camera, die dmv. usb op de pc is aangesloten. Er zijn naar mijn weten geen drivers geïnstalleerd, de pc herkent de camera gewoon als verwisselbare schijf. Voorheen geen problemen hiermee gehad. Maar als je de fotobestanden op de camera kunt bekijken lijkt het mij dat deze wel oké zijn? Is er ondanks het onherkenbare bestandsysteem toch een mogelijkheid om de foto's op de pc te krijgen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2005 [quote:40ccb945ee="redmar"]Kaartje zit gewoon in de camera, die dmv. usb op de pc is aangesloten. Er zijn naar mijn weten geen drivers geïnstalleerd, de pc herkent de camera gewoon als verwisselbare schijf. Voorheen geen problemen hiermee gehad. Maar als je de fotobestanden op de camera kunt bekijken lijkt het mij dat deze wel oké zijn? Is er ondanks het onherkenbare bestandsysteem toch een mogelijkheid om de foto's op de pc te krijgen...[/quote:40ccb945ee] hoeft niet : het bekijken op de camera kan ook via thumbs gaan.. Is er geen transfer software bij? meestal wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2005 rechter muis klik op de verwisselbare schijf eigenschappen automatiesch afspelen. afbeelding . afbeelding naar map copieren met wizard van scanner en camera van microsoft Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Doet hij dat zelfde ook op een anderen PC? Kan je in ieder geval een probleem met je eigen PC uitsluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Ze heeft hem op meerdere pc's al geprobeerd zonder resultaat. Ben er wel van overtuigd dat het bestandssysteem corrupt is. Met RescuePRO(TM) kreeg ze een leesfout. Iemand ideeën voor datarecovery? Andere programma's of bedrijven die dat soort diensten leveren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 er zijn inderdaad meer van dat soort progs... effe een search misschien...? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=142963 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Ja, sorry :wink: redelijk lange lijst, ik zal t wel even aan dr doorgeven. Bedankt tot zover iig! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 juli 2005 Toch even melden nog dat het inmiddels gelukt is, met het programma eIMAGE Recovery ([url]http://www.octanesoft.com/photo_recovery.html[/url]) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2005 mooi.. ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen