Ga naar inhoud

CompactFlash kaart: geen herkenbaar bestandssysteem

Aanbevolen berichten

Even een vraagje namens een vriendin... Ze heeft een Pentax Optio 33L digitale camera. De fotos worden opgeslagen op SanDisk 128Mb CompactFlash kaartje. Nu ze de foto's op de pc wil zetten geeft deze de melding dat verwisselbare schijf G: niet geformatteerd is, en of ze de schijf nu wil formatteren. Ook via de Opdrachtprompt (dir G:) lukt het niet, omdat het volume geen herkenbaar bestandssysteem bevat. [b:01321a8265]De foto's kunnen echter wel op de camera worden bekeken.[/b:01321a8265] Is het mogelijk om de foto's die op de kaart staan toch veilig te stellen en over te brengen naar de pc?
Link naar reactie
Kaartje zit gewoon in de camera, die dmv. usb op de pc is aangesloten. Er zijn naar mijn weten geen drivers geïnstalleerd, de pc herkent de camera gewoon als verwisselbare schijf. Voorheen geen problemen hiermee gehad. Maar als je de fotobestanden op de camera kunt bekijken lijkt het mij dat deze wel oké zijn? Is er ondanks het onherkenbare bestandsysteem toch een mogelijkheid om de foto's op de pc te krijgen...
Link naar reactie
[quote:40ccb945ee="redmar"]Kaartje zit gewoon in de camera, die dmv. usb op de pc is aangesloten. Er zijn naar mijn weten geen drivers geïnstalleerd, de pc herkent de camera gewoon als verwisselbare schijf. Voorheen geen problemen hiermee gehad. Maar als je de fotobestanden op de camera kunt bekijken lijkt het mij dat deze wel oké zijn? Is er ondanks het onherkenbare bestandsysteem toch een mogelijkheid om de foto's op de pc te krijgen...[/quote:40ccb945ee] hoeft niet : het bekijken op de camera kan ook via thumbs gaan.. Is er geen transfer software bij? meestal wel.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...