Ga naar inhoud

aldi pc probleem

Aanbevolen berichten

ik heb in maart 2004 een aldi pc gekocht(titanium md 8083) maar ik heb nu al zoveel problemen met die pc gehad dat ik hem eigenlijk weer wil inruilen, maar denken jullie dat dat nog wel mogenlijk is na 1 jaar? ik heb 3 jaar garantie in totaal ps sorry als ik dit op het verkeerde forum heb geplaatst
Link naar reactie
Welke oplossing geeft Aldi zelf aan? Je hebt 3 jaar onsite garantie, dus maak er ook gebruik van. Je moet een leverancier natuurlijk wel de kans geven om z'n fouten recht te trekken ... Ben trouwens erg blij dat er eindelijk veel aandacht aan dit soort 'goedkope' supermarkt-bakken besteed wordt. Die dingen worden zo goedkoop mogelijk op pallets gegooid, dus o.a. besparing op vitale onderdelen zoals koeling en voeding.
Link naar reactie
[quote:7cd6350b81="j&co"]ik heb in maart 2004 een aldi pc gekocht(titanium md 8083) maar ik heb nu al zoveel problemen met die pc gehad dat ik hem eigenlijk weer wil inruilen, maar denken jullie dat dat nog wel mogenlijk is na 1 jaar? ik heb 3 jaar garantie in totaal ps sorry als ik dit op het verkeerde forum heb geplaatst[/quote:7cd6350b81] ik snap niet als je er al veel probleemen mee hebt . dat je je niet eerder heb gemeld bij de aldi met die pc . en als je 3 jaar garantie hebt dat wil niet zeggen dat je nu de pc kan omruilen. beetje laat mee he
Link naar reactie
Tuurlijk is ie er niet te laat mee :roll: Problemen gebeuren niet allemaal tegelijk op de eerste dag dat je het ding hebt. Dus als hij nu na een tijdje merkt dat ie problemen blijft houden... Maar idd, laat Medion gewoon je problemen oplossen. Kan je uitleggen wat er precies aan de hand is?
Link naar reactie
de reden dat ik er nu pas over begin is dat die problemen nu pas een paar weken spelen, de maanden daarvoor had ik geen problemen maar nu heb ik software matig zoveel problemen met oa de bijgeleverde virus scanner dat ik hem al zeker 15 keer opnieuw heb moeten installeren de laatste tijd(de pc reageerde gewoon niet meer maar ik weet zeker datik geen virus ofzo had en ik kon niet meer backuppen) en de pc maakt nu af en toe(vooral tijdens en ongeveer tot een kwartier na het booten) een pokke herrie, heel luid geratel ik heb al in de kast gekeken maar er zit niets los ofzo en de laatste tijd kan ik niet eens meer normaal battlefield vietnam spelen zo erg hapert ie!! en ik heb geen virus of wat dan ook dat weet ik 100% zeker ik heb het nu gewoon een beetje gehad met die pc, ook in windows loopt hij nu af en toe niet meer zoals het hoort
Link naar reactie
zoals je zelf aangeeft lijkt het dus meer op een instabiele windows en niet zozeer aan de hardware. Komt dus door het gebuik en daar kan je aldi niet de schuld van geven. Heb je een recovery cd meegekregen ? Dan de boel herstellen naar zoals het toen was toen je hem kreeg. Of zelfs installeren (formateren dus). Ik ken een paar mensen die ook een aldi pc kochten, en ze hebben geen probelemen,
Link naar reactie
[quote:29a63fee33="j&co"]... en de pc maakt nu af en toe(vooral tijdens en ongeveer tot een kwartier na het booten) een pokke herrie, heel luid geratel ik heb al in de kast gekeken maar er zit niets los ofzo en de laatste tijd kan ik niet eens meer normaal battlefield vietnam spelen zo erg hapert ie!! [/quote:29a63fee33]Wat een lange zin, ik vergat adem te halen. Dit wijst op een defecte ventilator. Er zou dan best wel eens iets te warm kunnen worden. Wat zijn je temperaturen? Geratel soms ook veroorzaakt doordat de bedrading de ventilator raakt, alleen houdt dat lawaai niet steeds na 15 minuten op. Heel misschien iets mis met de harde schijf, op zich snap ik niet waarom de virusscanner opnieuw moet worden geinstalleerd.
Link naar reactie
ik heb mijn pc al tig keer opnieuw naar de instellingen gezet als toen ie uit de doos kwam(met de bijgeleverde recovery cd) maar zelf toen kreeg ik vrijwel direct daarna problemen, met de virus scanner en dat me pc gewoon een paar minuten niet reageerde. Dus ik vind het een beetje raar en ik begin het nu wel zat te worden
Link naar reactie
met everest home edition geeft hij dit aan: Moederbord 21 °C (70 °F) CPU 31 °C (88 °F) Aux 28 °C (82 °F) seagate ST3200021A 50 °C (122 °F) seagate is dus mijn hd mijn cpu fan maakt zoveel toeren volgens everest home edition: CPU 1383 RPM ik weet haast wel zeker dat deze gegevens niet kloppen en dat alles een stuk warmer is want als ik mijn hand op de kast leg dan voelt ie flink warm aan
Link naar reactie
Heb je al geprobeerd met de zijkant eraf? Het probleem ligt denk ik bij je videokaart als het vooral bij het gamen is. Een vriend van mij heeft ook een aldi pc, ik weet niet precies welke, met 9800xxl. die wordt ook flink heet als je aan de kast voelt maar bij hem werken alle spellen prima. Misschien dat als er een fan kapot is (leid ik af uit het feit dat je pc rateld) dat hij net iets te heet wordt ofzo..
Link naar reactie
[quote:c877b0783f="j&co"]...al zeker 15 keer opnieuw heb moeten installeren de laatste tijd(de pc reageerde gewoon niet meer maar ik weet zeker dat ik geen virus ofzo had en ik kon niet meer backuppen) en de pc maakt nu af en toe(vooral tijdens en ongeveer tot een kwartier na het booten) een pokke herrie, heel luid geratel ik heb al in de kast gekeken maar er zit niets los ofzo en de laatste tijd kan ik niet eens meer normaal battlefield vietnam spelen zo erg hapert ie!! ...[/quote:c877b0783f] Kun je dat geluid beschrijven. Is het een soort metaalgeluid?
Link naar reactie
Dit is duidelijk een koelerprobleem!! Het kan elke koeler zijn. Die van de cpu, die van de chipset (als ie die heeft) of die van de videokaart, misschien zit er zelf een casefan in??? Denk het niet, maar ok. Beste remedie is heel simpel: koeler vervangen. Schoonmaken helpt vaak niet en als het helpt komt het probleem meestal snel terug. P.S. vandaar dat de aldi er tegenwoordig straaljagercoolers inzet. Maatje van mij heeft zo'n aldiding gekocht. Nog even en dat ding gaat zweven. Groeten Niels
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...