anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Hoi Modders, Ik ben hier hartstikke nieuw, maar heb al gelijk een brandende vraag :lol: Ik ben zo heel langzaam aan plannen aan het maken om m'n eigen kast te maken. En dan helemaal van scratch, dus ook de kast zelf maak ik handmatig. Maar ik heb een ontwerp in gedachten van een staande 'pil'-vorm, waarbij de breedte niet breder is dan ±12cm. Dat bracht me al gelijk op het volgende probleem: De meeste voedingen zijn breder dan 10cm.... [i:73064cad4f]Nu heb ik een aantal server-voedingen gezien (ipc-psu's), welke precies de maat hebben die ik zoek. Maar ik wil graag een moederbord die met AMD processoren werkt, en er een Media Center van maken. Ik heb 2 sites gevonden die deze voedingen verkoopt, maar nu is mijn vraag aan jullie; [b:73064cad4f]kan ik met deze voedingen ook AMD's gebruiken, of zijn dit formaat/type voedingen alleen voor servers?[/b:73064cad4f] De links voor de type voedingen die ik bedoel zijn [url=http://www.ieiworld.com/en/product_IPC.asp?model=ACE-830TU1#SPECIFICATIONS]hier[/url] en [url=http://www.rackmountmart.com/ps/ups.htm]hier[/url]. Belangrijjk is wel, dat ze minimaal 300W zijn, i.v.m. de betere videokaarten.[/i:73064cad4f] Nou, da's alvast een mooie lap tekst voor een eerste keer :P Mocht ik deze voedingen niet kunnen kopen, is het dan mogelijk (en te doen voor een beginner) om een normale voeding te modden, zodat hij ongeveer het volgende formaat heeft: L x B x H is [b:73064cad4f]25cm x 10cm x 4cm[/b:73064cad4f]. Groeten, Joram Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2005 De voedingen van de "links" zijn allen ATX voedingen, en hebben voldoende vermogen voor AMD processors. Wat betreft het modden van bestaande voedingen,loop je tegen het probleem op van de breedte van de PCB's (printen). Deze benutten steeds de maximum breedte van de behuizing. Enige mogelijkheid om hier de afmetingen te beperken; is de voeding 90 graden kantelen (op zijn zijkant ), waarna je plaatmateriaal moet verwijderen om de breedte te veranderen, op voorwaarde natuurlijk dat er geen koelelementen in de weg zitten, dit hangt af van het type voeding. Blijft de koeling, de grote fan dien je te vervangen door een kleinere, wel opletten dat er voldoende ventilatie is, eventueel twee kleinere fan's monteren. Al bij al veel zaag en plooi werk. Btw dit is puur een denkoefening, heb het zelf nog niet gedaan of gezien. :wink: :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Ah, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb eens een paar keer op alternate.nl een computer proberen samen te stellen (wat een vervelend systeem gebruiken ze daar zeg!), maar niet alle voedingen van 300W+ waren compatible met alle moederborden die AMD64's aankonden. Vandaar dat ik begon te twijfelen. Ik weet namelijk totaal niet welk van deze IPC-voedingen ik moet kopen, en welke er compatible is met de MoBo's voor AMD's. Zijn deze dingen trouwens ook in Nederland te koop eigenlijk? Mvg, Joram Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2005 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=144276&highlight= daar verder.. t. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen