anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Sinds een aantal weken hebben we een (raar) probleem met een computer. Na het zien van het windows xp logo gaat de (philips tft) monitor een aantal seconden in power saving mode (entering sleeping mode), waarna de computer reboot. het verste dat we effectief kunnen komen is tot het bootselectiescherm met o.a. veilige modus enzo er in. Iets dat er eventueel mee te maken kan hebben is oververhitting, aangezien de temperatuur van de betreffende computer altijd redelijk hoog was en hij af en toe begon te piepen (alarmtoon), maar hier hebben we nooit ernstige problemen mee gehad. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Maak de kast eens open en kijk of de fan op de processor wel draait. Laat de kast eens open en zet de PC aan. Heb je recentelijk nog nieuwe software of hardware geinstalleerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2005 Probeer de computer eens in het BIOS te krijgen, en kijk daar naar de temperatuur van de CPU of het moederbord. Dit mag direct na het opstarten zeker niet te hoog zijn, kijk eens of het erg snel oploopt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 [quote:0cf9fabf5f="Bullit4live"]Probeer de computer eens in het BIOS te krijgen, en kijk daar naar de temperatuur van de CPU of het moederbord. Dit mag direct na het opstarten zeker niet te hoog zijn, kijk eens of het erg snel oploopt.[/quote:0cf9fabf5f]\ Dit hebben we gedaan, en de temperatuur loopt nauwelijks op dus dat kunnen we uitsluiten als oorzaak. Wij hebben gedacht dat het aan de bootbestanden van winxp lag, dus hebben wij zowel de cd als een opstartdiskette geprobeerd. Alleen deze leken compleet genegeerd te worden, hij komt steeds terug in het speciale opstartmenu, dat je krijgt als je op F8 drukt. Aan de bios instellingen ligt het niet, want die zijn gewoon op floppy en CD rom ingesteld. Ligt het misschien aan het moederbord? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 Ik heb hier ook wel eens last van gehad.... alleen gebeurde dit bij mij met een "bleu screen of death"... bij mij werdt dit probleem veroorzaakt door een fout in het registry ik heb windows overnieuw geinstalleerd en mn pc werkte weer perfect.... Sander probeer anders ook eens in veilige modus op te starten ... als dit lukt gewoon ff Systeemherstel bij HELP EN ONDERSTEUNING doen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 Helaas lukt dat niet; welke optie we ook kiezen ( veilige modus etc) altijd komt het menu weer terug met als keuze veilige modus, windows normaal opstarten etc. Tis om gek van te worden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2005 de pc zit in een loop . probeer eens op te starten met een knoppex cd . dan het register te repareren. of ja er is leven na de dood format C: enter Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen