anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Delen Geplaatst: 11 mei 2005 Mijn broer heeft hetzelfde mobo als ik, een Aopen AX4SPE-UN probleem is hetvolgende als er een USB apparaat aangesloten wordt op een USB 2.0 poort dan zegt de pc dat dit apparaat sneller kan werken (door in een USB 2.0 poort te steken dus) . als je dan de lijst opvraagt voor USB 2.0 poorten zegt die dat er geen USB 2.0 poorten aanwezig zijn, dit terwijl dit mobo wel uitgerust is met USB 2.0 . windows sp2 is geinstalleerd (is win XP pro ter info) chipset drivers zijn ook geinstalleerd. nu, ik kijk even op de site van aopen voor nieuwere drivers, die zeggen dat voor USB 2.0 in XP dat je je windows moet updaten ?????? is trouwens gebeurd maar hielp niet. Iemand een oplossing voor dit probleem ? (link naar goede driver, instelling ergens, ...) ik raak er maar niet aan uit. Ook heeft de pc eens tijdens het afluiten een blauw scherm vertoond met de melding dat er een probleem was met de USB drivers ?? extra : in apparaatbeheer staat er bij de USB poorten niets, volgens apparaatbeheer hebben de USB poorten geen probleem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2005 De poort werkt alleen met USB 2.0 als het apparaat ook USB 2.0 is. En dus met een USB 2.0 kabel wordt aangesloten. Denk dat, dat bij een van je apparaten niet het geval is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2005 [quote:8b3ed0f613]De poort werkt alleen met USB 2.0 als het apparaat ook USB 2.0 is. En dus met een USB 2.0 kabel wordt aangesloten. Denk dat, dat bij een van je apparaten niet het geval is.[/quote:8b3ed0f613] dit is niet het geval, bv als je een USB 2.0 apparaat aansluit met een USB 2 kabel krijg je pas de melding dat hat aangesloten apparaat sneller kan werken door op een USB 2.0 poort aan te sluiten, dan staat er klik hier om alle USB 2.0 poorten te zien, dit doe je dan en dan zegt ie : geen USB 2.0 poorten op deze PC , terwijl er wel op zitten maar ze worden dus niet herkend. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 Je moet onder apparaatbeheer iets zien van 'enhanced USB controller'. Mijn ervaring is dat herkenning inderdaad vanzelf gaat. Ik vermoed dus wel een hardware probleem. Op zich kan de kabel wel een probleem zijn, toch denk ik dat de meeste USB 1 kabels ook te gebruiken zijn voor USB 2. Zolang de afscherming en impedantie van de kabel kloppen, dan zal het wel goed gaan. Daarvan afgezien, de meeste USB 2.0 apparaten leveren een USB kabel bij, ik ga er van uit dat die bijgeleverde kabel okay is. Heb je al een andere kabel geprobeerd? Heb je het apparaat ook op een andere computer geprobeerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 Update je BIOS naar de nieuwste versie. En download en installeer de nieuwste chipset- en USB 2.0 drivers van de fabrikant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 Valt er in de BIOS iets ivm. USB2 in te stellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 ja, meestal kan je daar dit instellen: USB SUPPORT: keuze 1: auto keuze 2: usb 1.1 only keuze 3 usb 2.0 only keuze 4 usb1.1+usb2.0 support Zou in jou geval eerst keuze 3 proberen (als je dat hebt) en dan keuze 4 en dan keuze 1 en dan keuze 2 :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 [quote:04f947a947="rombaft"]Mijn broer heeft hetzelfde mobo als ik, een Aopen AX4SPE-UN (..) als je dan de lijst opvraagt voor USB 2.0 poorten zegt die dat er geen USB 2.0 poorten aanwezig zijn, dit terwijl dit mobo wel uitgerust is met USB 2.0 . [/quote:04f947a947] Heb je dit ook gecontroleerd met Sisoft Sandra 2005 Lite? Als dat externe USB 2.0 apparaat bijvoorbeeld een externe harde schijf is, zou je daarmee ook kunnen testen op snelheid. Een externe USB 2.0 harde schijf van mij heeft volgens Sisoft Sandra 2005 Lite een snelheid van 12 MB/S. [quote:04f947a947="rombaft"]nu, ik kijk even op de site van aopen voor nieuwere drivers, die zeggen dat voor USB 2.0 in XP dat je je windows moet updaten ? is trouwens gebeurd maar hielp niet. [/quote:04f947a947] Omdat je Service Pack 2 hebt, zitten daar de nieuwste USB 2.0 drivers ongetwijfeld al in. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 "ja, meestal kan je daar dit instellen: USB SUPPORT: keuze 1: auto keuze 2: usb 1.1 only keuze 3 usb 2.0 only keuze 4 usb1.1+usb2.0 support " Vergelijk dan je BIOS instellingen dan eens met die van je broer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 thx voor de reacties, maar we zijn eruit, de oplossing lag bij dit [quote:551b9cc4d8]Je moet onder apparaatbeheer iets zien van 'enhanced USB controller'. [/quote:551b9cc4d8] dit stond er niet tussen. Heb dan gewoon op de universal USB host controler geklikt op update drivers en windows laten zoeken naar een nieuwere versie, die vond ie, heeft ie geinstalleerd en voila, USB 2.0 werkt zoals het hoort. ik vond het wel eigenaardig omdat normaal gezien vanaf service pack 1 de drivers OK zouden moeten zijn voor USB 2[/code] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen