Ga naar inhoud

pata/sata/ata????!!?

Aanbevolen berichten

Via internet heb ik een aantal componenten besteld om een andere pc te bouwen. Ik heb een Maxtor 80GB Sata Diamond Plus 9 besteld en zie nu dat die een andere aansluiting heeft en niet op mijn Asrock K7VT4A+past. Als ik die HD om wil ruilen zie ik alleen maar PATA Harddrives. Kan ik een PATA harddrive aansluiten op een ATA moederbord?
Link naar reactie
[quote:7a432eddf0="gerben"]De enige mogelijkheid is een losse pci controller met sata aansluitingen. Maar dat is wel een relatief dure oplossing.[/quote:7a432eddf0]Mwoa, valt wel mee tegenwoordig: http://www.centralpoint.nl/redir.cgi?page=index.html&what=fp.php&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_word=FD000050
Link naar reactie
ja het is gewoon een sata harddisk maar dan met marvell chip erin. want als je goed kijkt zie je een afscheiding tussen de sata stroom en data aansluiting :D . conclusie: gewoon een sata harddisk, maar heeft een soort ''converter'' van pata naar sata ingebouwd( marvell chip) en daardoor heeft ie nog een gewone molex aansluiting
Link naar reactie
[quote:32d9e94cb2="bmwmaster"]ja het is gewoon een sata harddisk maar dan met marvell chip erin. want als je goed kijkt zie je een afscheiding tussen de sata stroom en data aansluiting :D . conclusie: gewoon een sata harddisk, maar heeft een soort ''converter'' van pata naar sata ingebouwd( marvell chip) en daardoor heeft ie nog een gewone molex aansluiting[/quote:32d9e94cb2] zie ook c!t 11-2004 :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...