anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Ongeveer 1 1/2 maand geleden heb ik een nieuwe harde schijf gekocht (Samsung 160 GB) Draait op een systeem met verwisselbare opstartschijf en 1 vaste schijf (Maxtor). Windows is geinstalleerd op beide verwisselbare schijven en op vaste schijf. Het installeren van windows op de nieuwe samsung ging met zeer veel problemen gepaard, van uiteenlopende aard. Na diverse pogingen leek het uiteindelijk toch te lukken. Na enkele weken met slechts af en toe meldingen van verkeerde lees en/of schrijffouten naar het register (!!) is het sinds gisteren geloof ik helemaal afgelopen. Als het al lukt om windows op te starten is dat meestal in de VGA modus. Alle andere progrmma's ( Norton antivirus, Adobe Photoshop, Babylon, etc.)geven aan vanwege onherstelbare fouten opnieuw te willen worden geinstalleerd. Norton systemworks geeft aan geen of nauwelijks problemen te zien met Windoctor en Diskdoctor !!. Als ik met de andere opstartschijf opstart is alles volstrekt normaal, net zoals wanneer ik met de windows partitie op de vaste schijf opstart. Aangezien ik zelf de harde schijf verantwoordelijk houd voor de problemen heb ik bij Maxtor een Harddisk analyse programma gedownload. Na uitvoerige controle wordt ik gefeliciteerd dat mijn harde schijf goed is. Fijn natuurlijk, maar ik schiet er niks mee op. Ohja, direct na het aanzetten van de comp maakt de harde schijf gedurende 3-4 minuten een ratelend geluid wat daarna verdwijnt! Nu kan ik natuurlijk weer XP Pro (voor de 4e keer in 4 weken tijd )opnieuw installeren, maar ik heb daar weinig vertrouwen in en het is geen pretje dit elke week te moeten herhalen. Sorry voor het lange verhaal dus ik zal mijn vraag toespitsen: Is het mogelijk dat de hard disk(ondanks dat de SMART self test en de BUrn test) gunstig verlopen, toch de oorzaak kan zijn van de geschetse problemen?? De leverancier zal de harddisk waarschijnlijk niet zo maar omruilen! Het lijkt mij dat de rest van het systeem in orde is want anders zou dat immers problemen geven wanneer ik met de andere harddisk opstart. Indien iemand mij een advies en/of hint wil geven ben ik daar zeer erkentelijk over. Alvast bedankt. M.v.g. Jan-Theo Weeda Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 raar probleem, maar aangezien je nu toch schijven genoeg hebt, kun je niet de samsung als slave zetten, een andere als master, op de master staat dan je OS, en als je dan de pc opstart zou je volgens je verhaal geen problemen hebben met alles. zet dan een heleboel files op die samsung, verwijder een beetje enz.. sluit de pc af, start opnieuw op en kijk of de files die je op de samsung gezet hebt nog goed bereikbaar zijn en niet beschadigt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2005 Ik heb 2 verschillende opstartschijven omdat mijn kinderen ngal wat spelletjes etc. downloaden met alle gebruikelijke ongerechtigheden. En aangezien ik daar geen risico mee wil lopen met zakelijke informatiebestanden heb ik gekozen voor deze oplossing. De vaste Maxtor is overigens "slechts" 25 GB. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen