Ga naar inhoud

Snelheid sata in raid 0 te laag ?

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb er een pctje bij gekocht voor de lol, het gaat hier op: Asus P4P800 e deluxe P4 2.8 MHz (800fsb ht) 2*80 gig Maxtor sata Deze 2 schijven zitten in raid 0, nu heb ik met het programma HD tune gekeken wat nu de transfer rate is het gemiddelde wat 85.1 MB/s iig rond dat getal en de burst rate is 89,3MB/s. Nu vroeg ik mij af of diet niet wat laag is, want als ik ff google zie ik getallen als 150 MB/s en ik neem aan dat dat in raid 0 nog wel wat hoger mag zijn. Wie weet of dit hoger hoort te zijn, en waarom dat nu niet zo is Alvast bedankt
Link naar reactie
150 MB/s is theoretisch de maximaal haalbare snelheid van het [b:cd55068c14]sata protocol[/b:cd55068c14]. De schijven halen echter niet deze snelheid. Ik denk dat je een redelijk normale snelheid haalt voor 2 schijven in raid 0. Waar heb je dat programma vandaan? Dan wil ik hier ook wel even testen.
Link naar reactie
Nou, ik heb voor 2x 120 GB WD caviar SATA best een trieste score. Gem. maar 45 MB/s. Op welke instellingen staat jou raid array? Ik bedoel dan hoe groot zijn jou blocks ofzo, dus de blokjes data die naar de apparte schijven gaan? Ik kan mijne namelijk instellen op 128 KB, 64 KB en 32 KB. Staat nu op 128.
Link naar reactie
Das iid behoorlijk laag, ik denk dat het wel veel hoger moet kunnen. Ik heb ook 128 KB staan. Ik haal met mijn andere pc zonder raid en gewoon pata en die is iets van 42 MB/s. Je hebt de laaste raiddrivers gedownload ? Trouwens is die snelheid van jou de minimun, maximun if het gemiddelde. Het gaat om ht gemiddelde he
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...