anoniem Geplaatst: 30 april 2005 Delen Geplaatst: 30 april 2005 Hallo, Een aantal maanden geleden had ik een probleem wanneer ik mijn laptop opstarte en de muis aangesloten was op de usb poort. Het scherm van de laptop bleef op zwart. Als ik de muis uit de usb poort trok, starte windows door en had ik beeld. Ik heb daarna de orginele muis software (logitec)geinstalleerd en het probleem was over. Nu heb ik vorige week terwijl de laptop aan stond, de muis uit de usb poort gehaald. Vanaf dat moment heb ik hetzelfde opstart probleem weer. Ik heb van alles geprobeert, opnieuw installeren ed. Maar niets help. Heeft iemand misschien een idee, wat ik hieraan kan doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2005 Geen uitroeptekens bij de USB apparaten en poorten in apparaatbeheer? Check dat ff na. En flash de BIOS van je laptop met de nieuwste versie. Zulke problemen komen heel vaak voor door een verouderde BIOS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Hallo, Ik heb even op de site van de fabrikant (acer) gekeken, de bios die nu in de aanbieding is heeft alleen als extra patch een probleemoplosser voor flikkerende externe monitor. Mijn acer is 2 jaar oud, dus zo'n oude bios lijkt het mij niet te zijn. Overigens is de usb instelling in aparaatbeheer ok. Dit had ik al als eerste gecheckt. Dit zijn altijd van die probleempjes waarbij je je afvraagd, waarom deed ie het eerst wel en nu niet meer. Ik experimenteer nog even door, en laat wel horen of ik een oplossing gevonden heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 [quote:f1ec6b9025="f.ramaekers"]Hallo, Ik heb even op de site van de fabrikant (acer) gekeken, de bios die nu in de aanbieding is heeft alleen als extra patch een probleemoplosser voor flikkerende externe monitor. Mijn acer is 2 jaar oud, dus zo'n oude bios lijkt het mij niet te zijn. Overigens is de usb instelling in aparaatbeheer ok. Dit had ik al als eerste gecheckt. Dit zijn altijd van die probleempjes waarbij je je afvraagd, waarom deed ie het eerst wel en nu niet meer. Ik experimenteer nog even door, en laat wel horen of ik een oplossing gevonden heb.[/quote:f1ec6b9025] Denk wel dat in die 2 jaar wel meerdere biossen zijn aangeboden door Acer. Misschien dat een van de vorige biossen dit probleem oplost. Heb je daar al nagekeken? Trouwens op welk moment krijg je dat zwart scherm bij het opstarten? Op het moment dat-tie Windows aan het laden is? Of op het moment dat-tie met het BIOS bezig is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Hallo, Op moment dat ik de aanknop indruk. Windows is nog niet opgestart. Het scherm blijft zwart. Op het moment dat ik de muis ik de usb poort haal krijg ik beeld. Het gebruikelijke acer opstartscherm, daarna wordt windows opgestart. ik heb inmiddels een nieuw stuurprogramma voor de usb controler geinstaleerd. kijken of dit wat oplost. Ik ga ook nog even zoeken naar andere bios versies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Kun je ook een type noemen van je notebook?! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Als je de nieuwste BIOS versie pakt zit je altijd wel goed hoor. De problemen die door de voorgaande versies werden opgelost zitten ook in de nieuwste BIOS-versie verwerkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Hallo, Het type notebook is acer 1350 serie. Inmiddels heb ik op de site van de fabrikant een bios gevonden die het probleem zou oplossen .Nl het vastlopen in samenwerking met een logitec muis. Nu kan ik twee dingen doen. De bios flashen (met alle gevolgen van dien) of een ander merk muis aan schaffen.Ik ga eigenlijk voor het laatste. Voor de bios flashen huiver ik een beetje, gezien andere topics op het forum. Ik denk dus dat Roy gelijk heeft dat het aan de bios ligt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Bios flashen geeft opzich geen probleem, het is een kwestie van de juiste software bij de originele fabrikant downloaden. Als je dan ook de handleiding daarbij volgt, komt het goed. Maar 1 tip: Reset je pc tijdens het flashproces nooit! En doe het niet als het niet nodig is. Maar in dit geval, is het misschien wel makkelijk om te doen. 1x moet je eerste x zijn, zo heb ik dat ook opgelost ;). Hoop je hiermee verder geholpen te hebben, Greetz, Pieter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2005 Hallo, Ik heb een microsoft optical laptop mouse aangeschaft, en raai eens wat? De laptop start normaal op. Wat zo'n muis te weeg kan brengen. In iedergeval bedankt voor jullie reacties. groetjes Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen