Ga naar inhoud

externe en interne DVD-branders worden niet meer herkend?

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken wordt zowel mijn interne Lite-On DVD brander 832S als mijn externe Freecom DVD (FX50) brander niet meer herkend (aangesloten via firewire) indien ik bijvoorbeeld Nero (burning rom, express) opstart. Als ik naar de device manager ga van windows XP (service pack2) zie ik daar alleen de externe dvd-brander terug, maar ondanks dit wordt hij niet herkend door Nero (en al mijn andere brandsoftware zoals Ulead). Als ik de stuurprogramma's probeer bij te werken zegt XP dat dat niet kan, of dat het nieuwste stuurprogramma al aanwezig is. Ik heb zelfs opnieuw XP over de bestaande versie geinstalleerd, maar heeft ook al niet geholpen. Ik gebruik als besturingssysteem winXP met servicepack 2, maar het probleem ontstond bij service pack 1 ik had gehoopt met servicepack 2 van de problemen af te zijn, maar helaas. Tevens heb ik de IDE's verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen. Het volgende heb ik ook al geprobeerd maar heeft niet geholpen: http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B314060&x=10&y=7 Iemand ook last gehad van dit probleem? En hoe kan ik dit oplossen zonder een format c:\ te moeten doen?
Link naar reactie
[quote:48d9c1c6b5="TheLastHero"]Sinds 2 weken wordt zowel mijn interne Lite-On DVD brander 832S als mijn externe Freecom DVD (FX50) brander niet meer herkend (aangesloten via firewire) indien ik bijvoorbeeld Nero (burning rom, express) opstart. [/quote:48d9c1c6b5] Dus als je Nero (welke versie?) opstart, zie je in Recorder > Recorder kiezen, alleen de Image Recorder. [quote:48d9c1c6b5="TheLastHero"] Als ik naar de device manager ga van windows XP (service pack2) zie ik daar alleen de externe dvd-brander terug, [/quote:48d9c1c6b5] Heb je ook nog gecontroleerd of er info staat bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? En controleer ook of bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Bij Hardwarebronnen > IRQ wel bij alle IRQ's OK staat. En heb je al geprobeerd of de interne brander in Devicemanager te zien is in veilige modus? [quote:48d9c1c6b5="TheLastHero"]Ik heb de interne lite-on dvd brander in een win98 bak geplaatst en hij werkt gewoon, het enige wat ik nu kan bedenken is dat het moederbord kapot is[/quote:48d9c1c6b5] Is je interne brander nog wel zichtbaar in de BIOS? Heb je als je pc opstart met een [url=http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm]Windows 98 boot diskette[/url], toegang tot je interne brander?
Link naar reactie
[quote:cda9e6c346]Dus als je Nero (welke versie?) opstart, zie je in Recorder > Recorder kiezen, alleen de Image Recorder. [/quote:cda9e6c346] De laatste verise 6.6 en ja ik zie inderdaad alleen de image recorder. [quote:cda9e6c346]Heb je ook nog gecontroleerd of er info staat bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? [/quote:cda9e6c346] Er staat 1 PCI device als zijnde dat stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd en wat ik ook doe het wil niet lukken. Het is ook niet duidelijk welk PCI device dit is want zoveel PCI kaarten heb ik niet (3 stuks) en ze worden allemaal verder goed gezien en werken ook prima. Het lijkt er op dat deze PCI device een usb controller is maar weet dit dus niet zeker. [quote:cda9e6c346] En controleer ook of bij Start > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Bij Hardwarebronnen > IRQ wel bij alle IRQ's OK staat. [/quote:cda9e6c346] Ja, alles staat op OK. [quote:cda9e6c346]En heb je al geprobeerd of de interne brander in Devicemanager te zien is in veilige modus? [/quote:cda9e6c346] Ja dit werkt dus wel, raar. [quote:cda9e6c346]Is je interne brander nog wel zichtbaar in de BIOS? Heb je als je pc opstart met een Windows 98 boot diskette, toegang tot je interne brander?[/quote:cda9e6c346] Ja deze brander wordt in de bios gezien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...