anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Delen Geplaatst: 27 april 2005 Ik heb de laatste tijd last van een pc die stopt met deze melding RQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ik heb op aanraden van een forumlid mijn temeparatuur gechecked met speedfan. voor zover ik het al begrijp varieert de temp op verschillende meetpunten van 15 graden tot 60 graden 1 van mijn HD's staat op 55 graden. als ik speedfan minimaliseer staat er 37 gr in de taakbalk. dat zal wel het gemiddelde zijn. ik heb het idee dat dit te warm is maar weet eigenlijk niet wat normaal en wat te warm is. wie kan me dat zeggen? ik heb ook gelezen dat je met de pc schoonmaken de temp naar beneden kan krijgen. ik heb dat in de afgelopen 3 jaar nog niet gedaan dus er zal wel veel stof in zitten. wie kan me zeggen hoe ik dat moet aanpakken? kan dat met de stofzuiger en kan ik alle onderdelen allemaal zo maar afzuigen? ik lees ook hier en daar dat ik pasta zou moeten verwijderen en vervangen? hoe gaat dat in zijn werk? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 je opend een tweede topic . over het zelfde onderwerp . crosspost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 Ja kan wel met een stofzuiger, maar zorg dat je niks aanraakt, een bus spuitlucht is ook wel een mogelijkheid. Evt. je fans is een keertje mooi schoon maken. Ook casefans of een andere cpu koeler kan schelen. Die 37 graden staat voor je cpu, dus dat is wel netjes. Wat zijn je systeem specs? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 mijn systeem: AMD Athlon 1800+, 512 mb DDR sdram, XP home sp2, nec 1300a burner, toshiba dvdspeler sd m1612, maxtor 6d040j2 ultra ata 133 (40 GB) en Westerm Digital WD 1600JB-98GVAO (149 GB IDE) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 waar koop je zo'n bus spuitlucht? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 Uhm, volgens mij kan je dit gewoon bij een electronica zaak halen of mss wel bij je lokale doe het zelf winkeltje. Mss is het verstandig om de stofzuiger in de buurt te houden wanneer je alles met de pers lucht schoon maakt. Je kan natuurlijk ook een keer je pc uit elkaar halen. En evt. een case fan stilletjes op 7volt door je kast heen laten blazen, bv. tegen je harde schijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 thanx. ik zal eens gaan shoppen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen