anoniem Geplaatst: 26 april 2005 Delen Geplaatst: 26 april 2005 Ik was van de week op mn computer bezig (btje msn'en, internetten etc.) toen opeens mn computer vastliep. Ik heb toen de pc gereset maar toen deed de harddisk net of hij niet op gang kon komen ofzo, en maakte steeds een tikkend geluid. De computer gaf overigens wel gewoon beeld, maar wilde niet opstarten omdat de C: partitie op deze schijf stond. In de POST werd de harddisk ook niet herkend. :( Is ie gecrasht of kan dit nog wat anders zijn? En zo ja, is er een mogelijkheid om wat gegevens terug te halen zonder dat het me handen vol geld kost? (er stonden namelijk behoorlijk wat mp3's (zo'n 3000) op die ik nu ook allemaal kwijt ben, heb er nu nog maar 800 over die nog op een andere harddisk stonden..) Het gaat hier overigens om een 2 jaar oude Excelstor 40GB 7200RPM. Ik zit hier nu tijdelijk met een 13GB Maxtor :-? Thnx! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2005 Klinkt inderdaad naar hardwarecrash. Op de site van Excelstore worden geen diagnoseprogrammatjes vermeld, dus die weg (zoals bij Maxtor/WD) is niet begaanbaar. Kun je de schijf nog wel benaderen vanaf je 13G schijf of is ie helemaal niet benaderbaar? Als ie nog wel benaderbaar is, zijn er mogelijkheden gegevens terug te halen. Indien ie niet meer benaderbaar is kun je beginnen met hem/haar aan een andere IDE kabl te hangen en te kijken of het wel aan de schijf ligt. Het kan ook kabel- of connectorprobleem zijn. Eerst dingen uitsluiten voordat je aan oplossingen werkt, zeg ik altijd maar. Met het simpelste beginnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2005 zie ook ander topic schijf [color=red:7f37000a54]maxtor crash [/color:7f37000a54]hierin staan div. aanwijzingen goed lezen betreffende fat32 ntfs verhaal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2005 [quote:4889396f1f="KeesA"]Klinkt inderdaad naar hardwarecrash. Op de site van Excelstore worden geen diagnoseprogrammatjes vermeld, dus die weg (zoals bij Maxtor/WD) is niet begaanbaar. Kun je de schijf nog wel benaderen vanaf je 13G schijf of is ie helemaal niet benaderbaar? Als ie nog wel benaderbaar is, zijn er mogelijkheden gegevens terug te halen. Indien ie niet meer benaderbaar is kun je beginnen met hem/haar aan een andere IDE kabl te hangen en te kijken of het wel aan de schijf ligt. Het kan ook kabel- of connectorprobleem zijn. Eerst dingen uitsluiten voordat je aan oplossingen werkt, zeg ik altijd maar. Met het simpelste beginnen.[/quote:4889396f1f]kheb al een andere kabel geprobeerd dat helpt niet, ik kan de schijf dus ook niet benaderen vanaf mn 13GB schijf.. @: jrbr13: ik ga er eens naar kijken, maar denk niet dat het zal helpen. Wel bedankt allemaal! :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2005 niemand die nog een ideetje heeft? :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2005 nope-->>> sorry, leeg! mvg, mede-groninger martijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2005 [quote:d575325d3f="tinus89"]nope-->>> sorry, leeg! mvg, mede-groninger martijn[/quote:d575325d3f]van je mede-groningers moet je het maar hebben... :P kheb btw al een tip via pb van Jarno (jayday) gekregen; namelijk het bios ff resetten dat ga ik dus ff proberen. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 haha jah :D grunnen!!!! okeej veel suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 je kan ook maxtor tool gebruiken deze vind ook schijven van andere fabrikanten evt check gewoon proberen seagate wordt ook door maxtor ondersteunt fuji heeft eigen en western digital ook gewoon proberen kan geen kwaad Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2005 weet wat je zegt!!!! ik heb eens een hdd gesloopt met een low-level format van maxtor!!! de rest van de tests zijn wel veilig hoor!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen