Ga naar inhoud

Laptop gaming prestatie

Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb een laptop met P4 3.2Ghz en Mobility Radeon 9700. Ik kan hiermee maximum 5 minuten deftig gamen, dan wordt het ongeveer een minuut onspeelbaar (iets van 5 fps), dan weer 2 minuten normaal, weer een minuut haperend beeld,... Throttlewatch heeft tijdens Medal of Honor Allied Assault volgende grafiek gemaakt: [img:d5e402c141]http://users.pandora.be/juuldenuul/throttlewatch.jpg[/img:d5e402c141] Het spel draaide op 1024x768, met alle opties op laagste kwaliteit, en de Direct3D opties ook ingesteld voor betere prestatie. De 2 pieken van ongeveer een minuut in de bovenste grafiek zijn wanneer het spel onspeelbaar werd. In de Throttling History (rode grafiek) blijft het constant 0%, wat dus wil zeggen dat de CPU nooit 'idle cycles' heeft moeten invoegen om de te kunnen afkoelen. De onderste grafiek is niet van toepassing op de P4. Kan ik hieruit afleiden dat de CPU dus nooit te heet wordt en dus het probleem niet is? Dan zou het wel de grafische kaart moeten zijn, en wanneer die het even laat afweten, neemt de CPU het over (vandaar de hoge pieken) maar zonder het aan te kunnen. Dit is maar een gok, ik weet van geen tool waarmee ik de activiteit van de grafische kaart kan zien (iemand?). Ik denk dat het niet mag zijn dat zo'n laptop al zo vlug te warm wordt. Momenteel draai ik de omega 4.12 graphic drivers, maar met andere (waaronder de originele) had ik net hetzelfde probleem. De roostertjes voor de ventilators zijn proper, dus de luchttoevoer zou ok moeten zijn. Medal of Honor is maar 1 voorbeeld, oudere spellen gaan ook niet goed. Iemand een oplossing? Alvast bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...