Ga naar inhoud

USB toetsenbord


Aanbevolen berichten

Ik ben nieuwsgierig hoe anderen dit oplossen. PC van mijn dochter heeft een USB toetsenbordje. Na een vervelende vastloper format C uitgevoerd en Windows (XP) opnieuw geïnstalleerd. Tijdelijk probleem is dan dat aanvankelijk alles wat op USB zit, nog niet werkt, dus aan het begin van de procedure geen werkend toetsenbord. Geen nood, ze leende dat van mij even (een gewone PS2). Maar als je zoiets nou eens niet achter de hand hebt, hoe los je het dan op? Tijdens de installatie wordt een paar keer gevraagd op een toets te drukken, en dat werkt dan dus niet. Dus nogmaals: Hoe doen anderen dit in zo'n situatie? Altijd een "ouderwets" keybord achter de hand, of een andere truc? Voor mij mogelijk een overweging om bij een volgende PC géén USB toetsenbord te kiezen.
Link naar reactie
[quote:3ca6b1f89d="derkdejong"][quote:3ca6b1f89d="JBS"]Je kunt in de BIOS USB-toetsenbord ondersteuning aanzetten. Tenzij je niet een al te oud BIOS hebt natuurlijk.[/quote:3ca6b1f89d]hij bedoelt natuurlijk: tenzij je een te oud bios hebt....[/quote:3ca6b1f89d]Dan is de logische stap: kijken of er een nieuwere BIOS te krijgen is.
Link naar reactie
dan moet ie wel super oud zijn in bios mous en keyboard usb enabled zetten bij integrated periphals of advanced dan wel ps2 muis hebben ivm met ff naar je buro blad of naam klkken een gebruiker die met rechten moet je iedergeval starten dan vind ie nieuwe hardware instalerne ja evt cd met software in lade doen soms moet je 2 of 3 herstart doen packeard bell p2 heeft 't ook vandaar moet je super oud bios hebben wil niet hebben in bios die instelling :wink:
Link naar reactie
Bedankt voor de antwoorden. Ik realiseerde me die BIOS instelling even niet, want na installatie van Windows doet hij het gewoon wel. Wat me tot de vraag leidt wat het nut eigenlijk is van deze keuzemogelijkheid disabled/enabled in de BIOS als het via het OS uiteindelijk toch automatisch "enabled" wordt. Hoe dan ook, met Enabled zou hij het meteen voor de installatie van Windows of welk OS dan ook, na een eventuele format, al moeten doen? Jan de Boer
Link naar reactie
Ja dat weet ik. Bedankt voor het meedenken, maar daar ging het niet om. Wij hadden ook niet echt een probleem (zie start topic). Ik postte deze vraag alleen uit nieuwsgierigheid hoe de usb-poort toch bereikbaar zou kunnen zijn als er nog geen OS is geïnstalleerd. En dat is door de anderen reeds beantwoord. PS (off-topic): Met die koppelstukjes moet je overigens wel uitkijken, want ze zijn meestal niet universeel, maar uitsluitend passend (en in dat geval bijgeleverd) bij een bepaalde muis, toetsenbord, enz. In het geval van een muis weet ik uit eigen ervaring dat een ander merk muis er niet op werkt. Er zit nl. een chip in, en niet enkel een paar doorverbindingsdraadjes.
Link naar reactie
[quote:31edb59f3c="J. de Boer"]PS (off-topic): Met die koppelstukjes moet je overigens wel uitkijken, want ze zijn meestal niet universeel, maar uitsluitend passend (en in dat geval bijgeleverd) bij een bepaalde muis, toetsenbord, enz. In het geval van een muis weet ik uit eigen ervaring dat een ander merk muis er niet op werkt. Er zit nl. een chip in, en niet enkel een paar doorverbindingsdraadjes.[/quote:31edb59f3c]Ik vraag me af of dat waar is. Ik heb hier wat koppelstukjes liggen (van USB naar PS2), en die werken met verschillende toetsenborden. Wel is er verschil in kleur, namelijk paars en groen. Paars voor toetsenbord en groen voor de muis. Of ze inwendig verschillen weet ik niet, het zou natuulijk alleen voor de de duidelijkheid kunnen zijn.
Link naar reactie
[quote:cf29998835="J. de Boer"] Tijdens de installatie wordt een paar keer gevraagd op een toets te drukken, en dat werkt dan dus niet. [/quote:cf29998835] misschien de F-lock F toets indrukken meestal links op toetsenbord te vinden deze wil met opstarten nog wel eens niets doen 1 x indrukken en dan werken de F toetsen weer want dat is waarschijnlijk toch je probleem?
Link naar reactie
[quote:a36cd37932="jrbr13"][quote:a36cd37932="J. de Boer"] Tijdens de installatie wordt een paar keer gevraagd op een toets te drukken, en dat werkt dan dus niet. [/quote:a36cd37932]misschien de F-lock F toets indrukken meestal links op toetsenbord te vindendeze wil met opstarten nog wel eens niets doen 1 x indrukken en dan werken de F toetsen weer want dat is waarschijnlijk toch je probleem?[/quote:a36cd37932]Dan denk ik je eerste bericht van de TS niet goed gelezen hebt... :roll:
Link naar reactie
[quote:c12ea28ec4="jrbr13"]hoezo niet goed gelezen lees jij nog maar eens dan na (ps2) in de opstart bij instalatie met xp cd werkt nl de F toets vaak niet[/quote:c12ea28ec4]Het gaat toch om de complete werking van een USB toetsenbord bij installatie van XP? Niet specifiek over F-lock toetsen, of mis ik iets?
Link naar reactie
[quote:b276f53200="jrbr13"]hoezo niet goed gelezen lees jij nog maar eens dan na (ps2) in de opstart bij instalatie met xp cd werkt nl de F toets vaak niet[/quote:b276f53200]Blijkbaar heb je mijn vraag toch een beetje verkeerd gelezen jrbr13. Dat niet werken sloeg heel duidelijk op het USB toetsenbord dat pas functioneert als het OS is geïnstalleerd. Met als gevolg dat je bij het booten vanaf de Windows-CD d.m.v. het toetsenbord niet de noodzakelijke keuze kan maken. En de DEL-toets om in de BIOS te komen werkt dan natuurlijk ook niet. Je loopt dus meteen in het begin al vast. Heeft dus niets te maken met de F-toetsen, dat is een geheel ander verhaal. Om het op te lossen (staat er duidelijk) nam ik tijdelijk een PS2 bord. En uiteraard werkte dat wel. Ons probleem was daarmee opgelost. Mijn vraag was dus alleen maar hoe je het dan fixt als je toevallig zo'n PS2-bord niet meer achter de hand hebt, en ook niet gemakkelijk kan lenen.
Link naar reactie
OK dan heb je een probleem maar in os windows niet benaderen wil niet zeggen dat je naruurlijk niet in dos kan : dat zijn 2 verschillende dingen dan moet je dus enabled in bios staan maar als ie dat ook niet doet dan is er toch echt iets loos met toetsenbord ook als de verloop usb>ps2 geen soelaas bied kun je aannemen dat ie dan overleden is
Link naar reactie
[quote:04d0126294="jrbr13"]dan moet je dus enabled in bios staan maar als ie dat ook niet doet dan is er toch echt iets loos met toetsenbord ook als de verloop usb>ps2 geen soelaas bied kun je aannemen dat ie dan overleden is[/quote:04d0126294]Dan heb je het probleem nog steeds niet door. Het gaat erom dat hij alleen een USB toetsenbord heeft, zonder USB/PS2 convertor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...