anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Delen Geplaatst: 24 april 2005 Ik heb sinds 3 weken een nieuw mobo (asrock k7vta 4pro). Verleden week merkte ik dat na het afzetten van de computer de lamp in de muis (ms intellimouse) en het led op mijn externe cardreader bleef branden. Ik heb de computer op een geaard stopcontact aangesloten maar dit hielp niet. Ik ben bij de leverancier terug geweest en we hebben een nieuwe voeding en een nieuw mobo geprobeert maar ook dit werkt niet. Ik moet de stekker uit het stopcontact halen dan gaat het goed. Heeft iemand misschien een idee wat hier fout gaat en wat ik hier tegen kan doen. Bij voorbaat dank. m. vr. gr. Hans Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 Gaat weinig fout. Het is puur dat er nog stroom op je moederbord en usb poorten blijft staan. Dit is soms uit te schakelen met een jumper op het moederbord. Zoek hiervoor in de handleiding. Vaak het het iets als kb power on of usb standby power ofzo. [Edit] Op blz 7 van de handleiding staat een overzicht van de onderdelen. 1e nummer is PS2_USB_PWR1 jumper. Dat is em. Zit helemaal links boven aan het moederbord. Deze moet je op pin 1-2 zetten. Zie ook pag. 13 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 ten 1e is muis draadloos? want dan blijft led ook branden en wordt dan minder en gaat na +/- 5 min uit 2e led van card reader blijft branden das normaal waatschijnlijk groen ziten 2 ledjes erop of een? kleur veranderd bij insteken kaart en opstarten ? dit heeft te maken met usb poort die aangeeft dat er nog spanning op bord staat , vandaar dat je altijd de stekker eruit moet halen als je wat wil verwisselen. dat je op een geaard stopcontact zit is goed dat is voor de ontaarding van de kast want als je niet geaard bent (kast) kan dat ook wel eens voor problemen voor software betekenen kijk hiervoor bij faq waartschijnlijk staat het er wel bij kijk: als je pc uitzet en stekker zit nog in contact blijft eraltijd wat spanning op staan uitzetten doe doormiddel van stekker eruit of optie 2 vaak zit er een aan uit schakelaar bij de voeding achter op de kast ook op mobo zit soms ook een led die blijft branden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 De lamp in de muis kan altijd blijven branden, er zitten gewoon batterijen in. Je zou in het bios kunnen kijken of je de stroom van de usb-poorten af kunt halen als hij uitstaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 persoonlijk zou ik niet de usb stroom uitschakelen zo weet je dan dat er nog spanning op staat en een led verbruikt geen stroom ( millivolt )hooguit een paar cent op jaarbasis dus daar zou ik me niet zo druk over maken je hebt dus een mooie indicator dat er nog spanning is :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=142145 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2005 Ik had een USB bluetooth adapter en het led van de bluetooth bleef gewoon branden zo een minuut of 10 :wink: . Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen