anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Delen Geplaatst: 24 april 2005 Ik heb hier twee Maxtor Diamond max D740x (40Gig) harde schijven in raid 0 aangesloten op een ASUS A7V333 moederbord. Deze heeft de Promise PDC20276 raid controller. Ik probeer nu de Acoustic Management Mode van de schijven naar fast te krijgen, maar als ik het AMSET utility programma draai van Maxtor dan ziet deze de schijven niet. Zowel op de primary als de secondary port zegt ie "no drive found". Ook het ATI tool ziet wel de raid array en geeft deze correct weer, echter de acoustic management slide bar is grijs en kan ik dus niet veranderen. Iemand enig idee hoe ik mijn harde schijven op AAM fast krijg? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2005 Standaard staan ze altijd al op Fast ("veel" lawaai) Aanpassen zal waarschijnlijk niet gaan omdat het OS ze als 1 grote schijf ziet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2005 Koppel de schijven even los van de raid controller en sluit ze kort op een standaard ide controller aan om de aanpassing tot stand te brengen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 Ik heb Maxtor zelf ook mail gemailed met deze vraag en kreeg netjes antwoord en zelfs de oplossing. Met het programma AMSET lukt het inderdaad niet, maar van Maxtor kreeg ik een nieuwe versie AAMSET en daarmee lukt het wel. Het programma ziet de promise raid array en ook de schijven, met AAMSET kan je je schijven tijdens raid 0 wel instellen op de gewenste setting. En inderdaad kwam ik ook tot de conclusie dat de Maxtor schijven al op /performance (zo heet het in AAMSET i.p.v. /fast) stonden. Toch bedankt voor de response. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen