anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Delen Geplaatst: 20 april 2005 Ik heb mijn voeding van de andere PC opgeblazen, volgens mij omdat de switch tussen 110V en 230V verkeerd zat. Er kwam behoorlijk veel witte rook uit. Is mijn voeding nu helemaal kapot, of is het alleen die schakelaar. Mvg, Lars Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Tja het is een btje afwachten of er nog meer kapot is dan je voeding, in ieder geval een kwestie van een nieuwe voeding halen en hopen maar. Of een voeding van een andere pc ff gebruiken/van iemand een voeding lenen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Lol, hoe kon ik weten dat je die scahkelaar niet mag om zetten:) De PC stond niet eens aan :o :o Heel raar eigenlijk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Bij die schakelaar staat 110/230V. De gemiddelde nederlaner (vat het niet verkeerd) die weet dat 230v de netspanning is waar onze apperaten op werken, en als je die op 110 zet je de boel opblaast wegens te grote stroom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 [quote:ea6457e2db="Martijn Hogendorf"]Bij die schakelaar staat 110/230V. De gemiddelde nederlaner (vat het niet verkeerd) die weet dat 230v de netspanning is waar onze apperaten op werken, en als je die op 110 zet je de boel opblaast wegens te grote stroom.[/quote:ea6457e2db] Ik dacht dat het de schakelaar was om de voeding uit en aan te zetten was :o Moest het hele lokaal waar we bezig waren worden ontruimd :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Zoals we wel vaker zeggen: Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer :lol: Komt er op neer dat iig je voeding kapot is. Dat je pc niet aan stond kan betekenen dat je met een beetje mazzel niet meer stuk hebt. Maar opzich is de kans redelijk groot dat oa moederbord ook opgeblazen is. Probeer dit dus maar eens uit met een andere voeding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 bij mij op school zijn die schakelaars vast gelijmd :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Het interesseert mij niet heel veel Het was alleen mijn vaste pc op school :D Maarja:D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Oh jah, de schakelaar was vastgelijmd, maar de lijm 'viel' er van af:| Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 [quote:8c9a65311f="Lars Bisschops"]Het interesseert mij niet heel veel Het was alleen mijn vaste pc op school :D Maarja:D[/quote:8c9a65311f] Echte kleutermentaliteit. Iets NDKhelpen en je er niets van aantrekken. :evil: :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Op die manier is ook een voeding van een server (was overigens wel een normale pc voeding) aan z'n einde gekomen. Toen zat de projectgroep een week met drie servers ipv vier. Iemand had blijkbaar aan de schakelaar gezeten en daarna is men ervan uit gegaan dat deze goed stond. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2005 /leuke verhaaltjes opsom post. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen