anoniem Geplaatst: 18 april 2005 Delen Geplaatst: 18 april 2005 Ik probeer mijn firmware van mijn LG 4160B te updaten. Ik heb op de site van LG de nieuwste firmware gedownload maar snap hier niets van hoe nu verder. Als je het programma GSA4160A303.exe opstart volgt iets waar ik absoluut geen weg mee weet. Er start weer een prog. >>DriveUpdater.exe>> met o.a. in te vullen: Input a parameter file of download file generated by dlf_gen.eze.. Hoe nu?? Wie kan mij verder op weg helpen? Dank U! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Zit er geen instructie bij, in de vorm van een .txt of .htm(l) bestandje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Er is nog een nieuwere versie, A104 kijk eens op: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1973 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Waarom wil je je firmware updaten. Zitten er grote voordelen aan, anders: If it ain't broken, don't fix it. Een foute update en je hebt een fraaie koffie tray ipv een brander. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 [quote:27785cf17e="Peter Vooges"]Waarom wil je je firmware updaten.[/quote:27785cf17e]Betere mediacompatibiliteit lijkt me wel een goede reden. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Akkoord, maar dat moet dan wel zeker zijn. Niet gewoon om een hoger nummer te hebben van je firmware. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Ja, ik denk dat ik maar afzie met update firmware. Na de links gelezen te hebben blijft het een gevaarlijke zaak. Zover heb ik prima kunnen branden met deze LG writer. Als de DL discs betaalbaar worden zal ik opnieuw me gaan buigen over dit onderwerp. Toch alllemaal dank voor de snelle antwoorden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 [quote:5793c8f951="Peter Vooges"]Akkoord, maar dat moet dan wel zeker zijn. Niet gewoon om een hoger nummer te hebben van je firmware.[/quote:5793c8f951] Firmware updates brengen ze niet voor de lol uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 hahahaha Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 [quote:ff9429a0fc="Peter Vooges"]Akkoord, maar dat moet dan wel zeker zijn. Niet gewoon om een hoger nummer te hebben van je firmware.[/quote:ff9429a0fc]Helaas zijn de release notes bij zo'n firmware update niet altijd duidelijk. Ik ben echter nog nooit tegengekomen dat een drive na firmware flash een verslechterde mediacompatibiliteit had ... [quote:ff9429a0fc="flyingbever"]Na de links gelezen te hebben blijft het een gevaarlijke zaak. Zover heb ik prima kunnen branden met deze LG writer.[/quote:ff9429a0fc]Ik heb wat firmware afgeflashed in mijn leven, maar nog nooit is hardware hierdoor in onbruik geraakt. 1x werkte een moederbord wat minder lekker na firmware flash, maar dat was weer terug te flashen naar de oude versie. Maar als je nu gewoon tevreden bent met de brandsnelheid, er idd. gewoon niets aan doen. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Helemaal eens met die opmerkingen, maar je leest toch nog wel eens dat het wel een keer is misgegaan en dan zit je er mee. Ik kan me dus voorstellen als iemand niet zoveel ervaring heeft, dat die toch goed moet opletten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 [quote="tomvdlee"]Er is nog een nieuwere versie, A104 kijk eens op: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1973[/quote] die firmware update is voor de 4163b niet voor de 4160b. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2005 [quote:428384bdf4="Peter Vooges"]Helemaal eens met die opmerkingen, maar je leest toch nog wel eens dat het wel een keer is misgegaan en dan zit je er mee. Ik kan me dus voorstellen als iemand niet zoveel ervaring heeft, dat die toch goed moet opletten.[/quote:428384bdf4] EENS : op de forums kom je toch af en toe tegen dat de flash (firmware van branders en bios etc.) fout gaat. Vaak door onwetenheid en rtfm If it aint broken dont fix it zeggen ze niet voor niemendal. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen