Ga naar inhoud

partitie niet meer benaderbaar

Aanbevolen berichten

ik heb een fors probleem ik heb 2x 124 gb harde schijven die in 4 partities: c,d,e en f verdeeld zijn op computer staat windows xp home met 512 mb intern geheugen plotseling kan ik niet meer op mijn e schijf als ik via de verkenner er naar toe ga dan vraagt windows of ik wil formateren; voorlopig nog nee gezegd. ik heb met Get Data Back gekeken en het lijkt dat ik nog veel gegevens terug kan zetten. Maar nog steeds kent windwos op e het file systeem niet (NTSF) en vraagt of ik wil formateren Volgens mij raak ik alles kwijt als ik ga formateren De schijf aan een andere computer hangen is voor mij erg lastig Wat kan ik nu het beste doen??
Link naar reactie
Het lijkt me dat je in ieder geval eerst je data moet veiligstellen, dus met Getdataback aan de slag. Wat je bovendien kunt proberen is met Norton Ghost een image van die partitie op een andere partitie zetten. maar de kans is groot dat Ghost de partitie ook niet ziet. Het is de vraag of PM de zaak kan repareren, lijkt me niet. Het kan zijn dat er iets mis is met de toc (table of contents) van die partitie. Dan zijn de bestanden er nog wel, maar Windows kan er niets mee, net zo als je de prullenbak hebt geleegd. Ik weet niet of er mogelijkheden zijn een toc te repareren.
Link naar reactie
Dat hangt er van af. Bij een quick format wordt alleen de toc veranderd (gewist). dat is, denk ik, zo bij PM, want het gaat heel snel. Bij een full format gebeurt er meer. Als je, bv., in Windows een floppie formatteert kun je tussen de twee kiezen. Bij een full format wordt de flop gescand op fouten. De vraag is waarom je wilt formatteren. Je krijgt je data er niet mee terug. Als je de data hebt veiliggesteld maakt het niet uit. Maar bij PM, in ieder geval t/m versie 7, wordt er een NTFS op gezet, die afwijkt van die van Win 2000 of XP. Dus heeft dat weinig zin.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...