anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Delen Geplaatst: 16 april 2005 ik heb een fors probleem ik heb 2x 124 gb harde schijven die in 4 partities: c,d,e en f verdeeld zijn op computer staat windows xp home met 512 mb intern geheugen plotseling kan ik niet meer op mijn e schijf als ik via de verkenner er naar toe ga dan vraagt windows of ik wil formateren; voorlopig nog nee gezegd. ik heb met Get Data Back gekeken en het lijkt dat ik nog veel gegevens terug kan zetten. Maar nog steeds kent windwos op e het file systeem niet (NTSF) en vraagt of ik wil formateren Volgens mij raak ik alles kwijt als ik ga formateren De schijf aan een andere computer hangen is voor mij erg lastig Wat kan ik nu het beste doen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2005 Als je gaat formateren ben je idd je data kwijt.. Wat je eens kan doen is met bijv Partition Magic kijken wat hij ervan vind, vaak kun je hem daarmee nog herstellen. Kijk anders eens bij Rechtermuisknop op deze PC > Beheren > Schijfbeheer wat hij er dan van maakt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2005 Ik had al gekeken met partition magic, maar deze ziet hoe groot de partitie is, maar ook niet wat voor schijf formaat het is als ik daar zeg dat het NTSF is, gaat het dan goed of gaat ie dan ook formateren?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2005 Het lijkt me dat je in ieder geval eerst je data moet veiligstellen, dus met Getdataback aan de slag. Wat je bovendien kunt proberen is met Norton Ghost een image van die partitie op een andere partitie zetten. maar de kans is groot dat Ghost de partitie ook niet ziet. Het is de vraag of PM de zaak kan repareren, lijkt me niet. Het kan zijn dat er iets mis is met de toc (table of contents) van die partitie. Dan zijn de bestanden er nog wel, maar Windows kan er niets mee, net zo als je de prullenbak hebt geleegd. Ik weet niet of er mogelijkheden zijn een toc te repareren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 http://www.stellarinfo.com/download.htm iets/ Bekijken of de data teruggehaald kunnen worden is gratis... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 Drive Rescue Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 als ik met Partition magic weer NTFS opzet, gat ie dan formateren en raak ik dan alles kwijt?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 Dat hangt er van af. Bij een quick format wordt alleen de toc veranderd (gewist). dat is, denk ik, zo bij PM, want het gaat heel snel. Bij een full format gebeurt er meer. Als je, bv., in Windows een floppie formatteert kun je tussen de twee kiezen. Bij een full format wordt de flop gescand op fouten. De vraag is waarom je wilt formatteren. Je krijgt je data er niet mee terug. Als je de data hebt veiliggesteld maakt het niet uit. Maar bij PM, in ieder geval t/m versie 7, wordt er een NTFS op gezet, die afwijkt van die van Win 2000 of XP. Dus heeft dat weinig zin. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2005 Zoek anders op google es naar 'Data recovery', dan vind je ook genoeg programma's om et zooitje te repareren. Maar natuurlijk eerst NIET formatteren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen