Ga naar inhoud

Probleem, krijg windows niet geinstalleerd Stop 0x0000007A

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een virus binnengehaald waardoor zijn computer overhoop is gehaald. Na allerlei probeersels hebben we alle vier partities opnieuw geformatteerd en zijn we opnieuw begonnen. Toch krijgen we XP niet meer geinstalleerd. na een aantal minuten krijgen we een melding Kernel_data_in_page error Stop 0x0000007A Kan imend mij vertellen wat er aan de hand is en wat er aan gedaan kan worden. Bedankt CJ
Link naar reactie
Hallo, Dit probleem heb ik ook gehad.Ik baalde werkelijk als een stekker toen ik het kreeg , en u waarschijnlijk ook als ik vertel wat er (waarschijnlijk) aan de hand is. De hardeschijf is kapot,dus zit er weinig anders op dan een nieuwe te kopen. Is het een oude hardeschijf misschien ? Groeten , Alexander
Link naar reactie
Ga naar de site van de harde schijf farikant en haal er een programma vandaan dat een "low level format" kan uitvoeren. Een normale high level format verwijdert alleen de gegevens, maar in de Master Boot Record (MBR) kan ook een virus geslopen zijn. Daar is de low level format voor die van begin tot eind de schijf leegmaakt. Ik hoop dat dat helpt. NB: als je de schijf terugstuurt dan is het enige wat de fabrikant doet waarschijnlijk ook een low level format. Het zelf doen bespaart dan een hoop tijd. [quote:7d091619e0]Viruses Can Infect the Master Boot Record Many destructive viruses damage the Master Boot Record and make it impossible to start the computer from the hard disk. Because the code in the Master Boot Record executes before any operating system is started, no operating system can detect or recover from corruption of the Master Boot Record. You can use, for example, the Disk Probe program on Windows NT Workstation Resource Kit CD to display the Master Boot Record, and compare it to the Master Boot Record shown above. There are also utilities on the Microsoft Windows Resource Kits that enable you to save and restore the Master Boot Record. www.NTFS.com[/quote:7d091619e0]
Link naar reactie
[quote:149425235f="Comp-Freak"]Je kan het ook proberen door in de herstelconsole "fixmbr" uit te voeren. Dan wordt ook een nieuwe mbr geschreven.[/quote:149425235f] eens : dan laat je evt de dianose software vd hardware fabrikant erop los. die geeft uitsluitsel wat de status is vd schijf, meestal is er ook een herstelfunctie. Stel nu dat je garantie hebt, die dan claimen. Alleen een low-level format uitvoeren als je geen garantie meer hebt (die vervalt als je hetzelf doet, staat volgens mij in de voorwaarden) en als laatste redmiddel. Als de lo-level mislukt dan is je schijf definitief naar de filistijnen.
Link naar reactie
Installeer je exact dezelfde versie, of is het een andere (bv Prof ipv Home)? Installeren van WIndows XP op een andere computer kan aantonen dat de HD okay is, helaas is die installatie op een andere computer meestal niet bruikbaar. De computer is verder okay? Het geheugen op die computer is ook okay? Bij twijfel in ieder geval de HD met die speciale software testen. Dat is in ieder geval veel minder werk dan een herinstallatie van Windows.
Link naar reactie
Ik heb exact dezelfde versie geinstalleerd op de HDD. Volgens mij is inderdaad de HDD in orde. Ik heb een low level format uitgevoerd en ben verder geen problemen tegengekomen. Hoe kan ik checken (onder dos) of het geheugen in orde is? Ik wilde de Biosflashen maar er zit een fout in de software ik krijg een error line 3 dat het bestand niet te vinden is. Verder loopt allles wel vanaf de a-drive.. Weird, ik denk dat we aan een nieuwe mobo zitten. groet cj
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...