anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Delen Geplaatst: 14 april 2005 De PC waar ik mee bezig ben ziet de A-Drive niet meer. Ik heb er al een ander station en een andere kabel aan gehad maar niets helpt. Probleem is dat de PC helemaal niet wil starten. Nadat het bios alles gechecked heeft en windows door zou moeten starten bevriest alles. Ik wil dus Windows XP prof SP-2 opnieuw installeren maar dat gaat ook niet omdat de PC twee SATA schijven heeft en windows daarvoor de drivers van flop wil lezen en die werkt nu net niet. Wie weet of ik dit op een andere methode toch voor elkaar krijg. Ik verdenk het moederbord van de problemen met de A-drive, maar om nu een heel nieuw moederbord te kopen voor alleen de A-drive. Deze wordt immers nooit gebruikt alleen bij installatie van de desbetreffende drivers. Opstarten in veilige modus of iets dergelijks werkt ook niet. Greetings 2UALL Munchy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 [quote:e85a24d235="Munchy"]........................... Wie weet of ik dit op een andere methode toch voor elkaar krijg. ............................................[/quote:e85a24d235] Als je zeker weet dat de floppy-drive correct is aangesloten (kan nog wel eens een beetje onduidelijk zijn; let goed op pin-1 van kabel en apparaat), dan is er mogelijk een defect in de floppy-drive controller op het moederbord. Een makkelijke uitweg is dan, indien toepasbaar, een usb floppy-drive (tijdelijk) toepassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 Ik heb er ook al aan zitten denken om via mijn laptop de boel op te starten maar volgens mij zal windows de driver flop toch in het diskette station willen hebben of niet? Greetings 2UALL Munchy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 In je BIOS moet je de floppy drive uitzetten. Je kan de SATA drivers op een cd'tje branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 [quote:2ff0328fcd="Munchy"]De PC waar ik mee bezig ben ziet de A-Drive niet meer. Ik heb er al een ander station en een andere kabel aan gehad maar niets helpt. [/quote:2ff0328fcd] Check ook nog even deze discussie http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=111164&highlight= Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 Ik heb de discussie gelezen. ik weet zeker dat de kabels goed zitten. Ik heb tevens in het BIOS de instelling die er voor zorgt dat het BIOS zoekt naar de floppy drive geactiveerd. Ik krijg dan de melding: Floppy disk(s) fail [88] Als ik de floppy drive uitschakel in het bios zal mijns inziens windows nog steeds vragen om een flop bij het installeren van de SATA drivers, of niet? Wie heeft hier ervaring mee? Greetings 2UALL Munchy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 [quote:470e936274="Munchy"] Floppy disk(s) fail [88] [/quote:470e936274] 88? Weet je dat zeker? Of bedoel je 80? Voor Floppy disk fail (40) or (80) check deze link http://www.computerhope.com/issues/ch000426.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 [quote:61cfdfd2ec="Munchy"].......................... Als ik de floppy drive uitschakel in het bios zal mijns inziens windows nog steeds vragen om een flop bij het installeren van de SATA drivers, of niet? ................... .....................[/quote:61cfdfd2ec] Volgens "tomvdlee" niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen