Ga naar inhoud

Harde schijf onleesbaar

Aanbevolen berichten

Mijn 160 GB harde schijf, vorig jaar gekocht, is opeens onleesbaar geworden. Hij geeft de foutmelding: E:\ is niet toegankelijk bestand of map is beschadigd en onleesbaar. Het is een Samsung SP1614N. Is er een of andere tool waarmee ik dit eventueel zou kunnen repareren? Of moet ik gebruik gaan maken van de garantie?
Link naar reactie
De meeste fabrikanten van hard disks bieden diagnose software aan ter download via hun internet site; kijk daar eerst eens. Een alternatief kun je vinden op iets als 'The ultimate bootdisk', een cd iso image (om een bootable cd van te branden, ergens wel te downloaden), waarmee je de beschikking krijgt over generieke (universeel bruikbare, voor elk merk hard disk) hard disk diagnose software. Succes.
Link naar reactie
Ik heb heb PC inspector geprobeerd en heel de schijf laten scannen op files. Nu heeft hij een stuk of tien partities gevonden waar op sommige geen files staan en op sommige alleen heel veel bestanden en mappen met hele rare namen (tekens en symbolen). En als ik die probeer te recoveren dan geeft hij een foutmelding dat het niet lukt. Hij vindt dus wel wat, maar het is 'niks'. Ik ga het nu met Get Data Back proberen. Hij is nu aan het scannen. Er zijn al 12 000 bestanden gevonden, dus volgens mij krijg ik hetzelfde resultaat, want zoveel stonden er niet op. Is er misschien nog een manier om de schijf echt weer te kunnen lezen, door een of andere index weer op te bouwen bijvoorbeeld? Of moet ik een instelling bij het scannen veranderen?
Link naar reactie
[quote:054b9bb452]Ik krijg nog steeds ontzettend veel mappen te zien met rare namen, [/quote:054b9bb452] ter info, als je iets delete van je pc HD wordt dit niet echt verwijderd van je HD maar gewoon de link ernaar toe (weet de juiste benaming niet) wordt verwijder, de mappen die je dus ziet met rare namen zijn volgens mij mappen die ooit eens verwijderd zijn en nu deels overschreven enz...
Link naar reactie
Waarschijnlijk wordt het bestand ook dan alleen maar verwijderd uit een toc (table of contents), maar staan de bitjes nog steeds op je HD. Je kunt dit nagaan door een groot bestand, bv. een GB, op die manier te verwijderen. Dat gebeurt vrijwel onmiddelijk, terwijl het herschrijven van de bitjes op de HD veel meer tijd neemt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...