anoniem Geplaatst: 13 april 2005 Delen Geplaatst: 13 april 2005 Als ik via start, turn. off computer, het kleine schermpje krijg is de knop Stand By grijs en niet actief. Ook via Control Panel, Power options krijg ik stand by niet voor elkaar. De instelling Turn off hard disks staat op 5 minuten, maar alles blijf gewoon lopen. Hoe los ik dit op? Ik heb XP Pro Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2005 Je kunt eens kijken in de BIOS of deze optie wel ingeschakeld staat. Of dat de computer het wel (voldoende) ondersteund. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2005 Alle onderdelen van je computer moeten Stand By ondersteunen. Je kunt het volgende proberen: - Update de BIOS van het moederbord, update verkrijgbaar van de website van de moederbordfabrikant. - Download voor alle apparaten die er nog in zitten de allerlaatste stuurprogramma's, vooral voor uitbreidingskaarten (VGA), CPU, chipsetdrivers. - Haal zo veel mogelijk apparaten los van het moederbord (intern en extern: pci, usb/ieee1394, ide, sata) alleen alles wat nodig is om op te starten moet blijven zitten. Als het dan werkt kun je nagaan wat het probleemapparaat was. Dit probleem heb ik ook gehad. Stand By heb ik uiteindelijk werkend gekregen door dit allemaal te doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2005 Dit probleem had ik ook na een verse installatie van Windows. Je moet dan de chipsetdrivers installeren, dan werkt het. Welk moederbord heb je? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen