Ga naar inhoud

DVD dual layer brander

Aanbevolen berichten

Ja, nu kan je een dubbele laag branden, zoals op de dvd van films ook gebeurt, dus meer data kwijt. Hier heb je idd ook nieuwe schijfjes voor nodig, die behoorlijk duurder zijn, voor de prijzen kijk je maar even in de winkel of op de pricewatch van tweakers.net Je kan natuurlijk altijd nog gewone dvd's branden met 1 laagje.
Link naar reactie
Even de zoekfunktie gebruiken. Dan vind je met de zoekfunktie 'dual layer' vele onderwerpen op dit forum. Ja, er kan 2x zoveel op. Ja, de prijzen van de schijfjes zijn nog aan de hoge kant. Je brandersoftware moet er wel geschikt voor zijn EN houd er rekening mee dat de meeste DVD spelers/Home Cinema sets de dual layerschijven niet kunnen afspelen.
Link naar reactie
Dat klopt. Probeer een zelfgebrande DL DVD eens af te spelen op een willekeurige stand-alone DVD speler of Home Cinema Set. Flinke kans dat je afspeelproblemen krijgt. De techniek van het DL branden op de compu is nog onvoldoende stabiel. Dit in combinatie met nog niet volledig betrouwbare beschrijfbare schijfjes geeft vaak afspeelproblemen. Het is gewoon even proberen wat voor schijfjes in welke speler werken. De DL schrijver is ook mooi als backupmedium te gebruiken.
Link naar reactie
[quote:3782077ae0="KeesA"]Het is gewoon even proberen wat voor schijfjes in welke speler werken. De DL schrijver is ook mooi als backupmedium te gebruiken.[/quote:3782077ae0] Die schijfjes zijn nog steeds héél erg duur dus uitproberen gaat dan veel geld kosten. Bovendien zijn er nog vrij weinig fabrieken die ze produceren. Ik heb ook een DL brander maar om die redenen nog nooit een DL schijfje geprobeert.
Link naar reactie
Ja, prijzig zijn ze nog steeds. In Duistland kom ik ze wel aanzienlijk goedkoper tegen dan hier. Er zijn in forumonderwerpen wel -ook nederlandse- sites aangegeven waar je de DL schijven i.i.g. op z'n goedkoopst kan krijgen. Mijn conclusie, een aantal topics over DL gelezen hebbend, is dat er aan de techniek (DL branden), het gemak (DL lezen in standalone machines) en de prijs zoveel nadelen zitten dat het van mij niet hoeft. Ik wacht wel tot er echt wat op een schijfje kan (Blueray o.i.d.) Als ik een DVD wil branden (kopieren) voor gebruik in mijn Home Cinema Set gebruik ik het uitstekende DVDshrink. Dat zet een 8G DVD netjes op een standaard SL DVD schijfje en beeld en surroundgeluid zijn om van te smullen!
Link naar reactie
[quote:cfcef25178="KeesA"]Als ik een DVD wil branden (kopieren) voor gebruik in mijn Home Cinema Set gebruik ik het uitstekende DVDshrink. Dat zet een 8G DVD netjes op een standaard SL DVD schijfje en beeld en surroundgeluid zijn om van te smullen![/quote:cfcef25178] Zo doe ik het ook. Ik vraag me af of de fabrikanten nog wel veel tijd en geld willen steken in de DL techniek. De nieuwe technieken staan voor de deur en mischien zijn ze wel al bezig met die ontwikkelingen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...