Ga naar inhoud

PDA met gps óf laptop??


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaringen met de volgende pda's? palmOne T5 of de Asus MyPal (die de anwb aanbiedt bij Engin) Ik heb eigenlijk geen pda nodig, zie wel het nut er wel van in. Omdat ik binnenkort een keertje naar oostenrijk wil dacht ik eraan om zo'n ding dan toch maar aan te schaffen en als routeplanner te gebruiken. Mijn bijrijder is niet zo sterk met kaarten (kan ze niet eens opvouwen, en als we twee bochten hebben gemaakt is het richtingsgevoel al volledig kwijt. Gelukkig is Rotterdam niet zo groot en zie ik zo heel vaak nieuwe stukjes van die plaats waar ik nog nooit eerder ben geweest. En dan moeten we eigenlijk bij de buren zijn....) een optie zou kunnen zijn dat ik mijn oudere laptop gebruik en er een gps muis aan knoop. Maar hoe dat in de praktik werkt???? Thor2002
Link naar reactie
Ik weet niet of op een laptop de kaart in een volledig scherm getoond worden, is dat zo, dan heb je natuurlijk een ruim beeld. Ik heb zelf een PDA en kan met de kaart daarvan prima uit de voeten. Nadeel van een laptop is meestal een car-adapter zien te krijgen en dan natuurlijk het formaat. Er zijn weinig dashbord-houders voor een laptop ( :wink: ) en zat voor PDA 's. Mocht daar ook info over willen, Brodit levert een fraaie serie, speciaal ontwikkeld merken en types van de meest voorkomende merken.
Link naar reactie
Mijn bijrijder is niet zo sterk met kaarten (kan ze niet eens opvouwen, en als we twee bochten hebben gemaakt is het richtingsgevoel al volledig kwijt. Gelukkig is Rotterdam niet zo groot en zie ik zo heel vaak nieuwe stukjes van die plaats waar ik nog nooit eerder ben geweest. En dan moeten we eigenlijk bij de buren zijn....) offtopic wat een Verschrikkelijk ventje ben je om dat over een ander te zeggen. Je moet je diep schamen
Link naar reactie
[quote:50bceacc48="bmwmaster"]@ plextor:je kan het ook een beetje humoristischer bekijken. Ik denk dat diegene het een beetje in een lollige bui mischien heeft geschreven. (geef toe dat diegene het een beetje apart zegt. maar zo bedoelt hij het denk IK niet)[/quote:50bceacc48] Dat is nou echte Rotterdamse humor. Hou ik van. :wink: :wink: Maar ff on-topic te geraken, het lijkt me dat een pda gemakkelijker is om mee te nemen.
Link naar reactie
Ik weet niet of progsels zijn die een GPS muis in combinatie met een laptop aankunnen. Wat wel kan is bv een standaard GPS kopen en ik meen met t 1854NMEA protocol laten communiceren Ben nu ff de naam kwijt, ik heb t vroeger draaiend gehad met waterkaarten en een handheld GPS en een speciaal verloopkabeltje ivm met t feit dat de laptop alleen maar compoorten had. Ik heb t ook ooit in de auto gebruikt maar t was een dradentroep van heb ik jou daar Handheld is een hele goede optie, ik draai Tomtom 3 op een Ipaq 3850 en dat gaat als een speer
Link naar reactie
OFF TOPIC Euhh, sorry als ik een paar mensen hier schijn te hebben 'beledigd' met 'mijn' humor. Jawel, het zal wel rotterdams zijn , en oké, het is deels overdreven. Maar het is verdorie echt waar! Geen spat aan gelogen! Dus als mijn voorbeeld bot overkomt; stel je voor hoe het voelt als je achter het stuur zit....en je wórdt al bij de eerste straat de verkeerde kant op gestuurd (dus níet naar de snelweg, maar richting het centrum...) terwil je dagelijks voor je werk juist die kant uit rijdt... ON TOPIC V.w.b. de laptop, buiten de 'problemen' die ik zou krijgen met hardware, software en stroomvoorzieningen zie ik het ook niet echt zitten om dat ding in het dashbord te leggen. Mijn auto heeft een vrij grote voorruit maar met een laptop dek ik al snel 25% af. Op de bijrijders stoel wordt ook lastig. Blijft over de PDA. Maar welke PDA zou beter zijn? MyCom of PalmOne? en koop ik die dan bij bijvoorbeeld speurders punt nl, hoe zit het dan met garantie etc? Thor2002 (met een partner die dit ook leest en helemaal niet kwaad is) _____________________________ De veiligste computer die géén verbinding heeft met de buitenwereld én nooit hoeft te worden geupgrade is nog steeds de Abacus.
Link naar reactie
[quote="Rob The Great"][quote="bmwmaster"]@ plextor:je kan het ook een beetje humoristischer bekijken. Ik denk dat diegene het een beetje in een lollige bui mischien heeft geschreven. (geef toe dat diegene het een beetje apart zegt. maar zo bedoelt hij het denk IK niet)[/quote] Dat is nou echte Rotterdamse humor. Hou ik van. :wink: :wink: Maar ff on-topic te geraken, het lijkt me dat een pda gemakkelijker is om mee te nemen.[/quote]en hier hou ik van Fey%$%$%$$ AJAX 2-3 :lol: :lol: ik kon het niet laten. sorry :lol: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...