anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Delen Geplaatst: 10 april 2005 Ik heb adsl-lite Mx-stream van Versatel(zonnet) en 2 pc's waarbij de 2e verbinding maakt via pc1 (windows internet sharing) Het nadeel is dat pc1 dus altijd aan moet staan wil pc2 op internet kunnen. Op pc1 heb ik nu een usb modem (destijds aangeleverd door zonnet) Ik wil dus nu graag een modem/router annex a voor beide pc's. Maar welke moet ik nemen? Iemand goede ervaringen met een bepaald type? want er zijn er zoveel.. Zag op internet een sweex [url]http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332[/url] die wel goedkoop was maar is dat wat? Ik kan eventueel ook een e-tech via versatel bestellen.. Graag advies.. Bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Wil je via USB? Je kunt beter met UTP kabels en netwerkkaarten een netwerk maken, hogere snelheid en betrouwbaarder! Draadloos of kabels is een keuze die je zelf moet maken. Dus je wilt de volgende situatie? [code:1:37e04c8d32] modem --> Router ---> Computer 1 | ---> Computer 2[/code:1:37e04c8d32] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Ik wil niet via USB, dat is alleen de situatie zoals die nu is.. :roll: Iets beter lezen zou ik zeggen. Wil dus graag advies welke modem/router ik moet kopen. ps. Het is wel mogelijk om achter je pc te zitten en toch voor het beeldscherm. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Sweex is een beetje een gok. Vaak werkt het perfect, maar vaak zijn er ook grote problemen mee. Als je iets meer kunt besteden, zou ik ook eens naar een linksys kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Oke thx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 nou heb een sweex router/modem! ik vind het echt werkelijkwaar bagger! instellen van dat ding is een drama en vrij ingewikkeld. dus ik weet niet of je hem al besteld heb maar mischien anuleren. en dat ding van mij is ook helaas erg instabiel, en moet je dan ff uit en aan zetten voordat het internet weer opkan... :evil: ! dus zeg zelf maar( dit is evengoed slecht een ervaring, maar natuurlijk niet echt een goede vind ik.- voor mij geen sweex meer :evil: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2005 Nou, ik heb hier een via Zonnet (nu Versatel) geleverde E-Tech ADRT03 en die werkt probleemloos, kabeltjes erin en gaan!! Voordeel is (volgens mij) als je hem via Versatel bestelt dat dan de instellingen van het apparaat al allemaal goed staan voor gebruik op hun netwerk. En duur is hij bij hen ook niet eens. Gr. Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2005 Ben wel twee dagen later ;-) Maar ik heb een Modem/Router van Robotics en ik moet zeggen, kost een paar centen, maar wel een hele goeie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2005 In ieder geval bedankt voor de reacties :) Heb maar gegokt op de sweex , als het niks kan ik hem nog wel ruilen :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen