anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Delen Geplaatst: 9 april 2005 Hallo, ik heb mij juist onderdelen gekocht om zelf een pc in elkaar te steken. Nu heb ik een vraagje; Ik heb een dvd lezer en een dvd writer. Hoe zit dit met die master and slave eigelijk? Moet ik ze alletwee of master zetten, of alletwee op slave of een op master en een op slave? Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Als je ze allebei op dezelfde kabel aansluit, de een op master, de andere op slave. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Writer op master; lezer op slave (indien ze op dezelfde IDE kabel ztten). Ondersom mag ook, maar dit is de meeste gevallen de beste oplossing. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 wat nog beter is is dit: pri ide: hd 1 master dvd lezer slave sec ide dvd brander master hd2 slave (indien aanwezig) Zo kan je in iedergeval onthe fly kopieren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 hallo, bedankt voor de antwoorden. Is het mogelijk dat de oplossing van martijn in mijn geval minder geschikt is , want ik heb hier een SATA harde schijf liggen. Aja, is dit logisch? IDE1: master IDE2: master Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Je hebt alleen maar een sata schijf? Dan zal ik op de primaire ide de lezer zetten, en op de secundaire ide de brander. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen