Ga naar inhoud

200Gb harddisk wil niet geformateerd worden

Aanbevolen berichten

Ik heb net een WD2000DJB in mijn Win2000 (SP4) gezet. Ik kan de schijf vrolijk partioneren, maar zodra ik de partitie wil formateren, krijg ik de volgende melding: [i:a47e58a2f5]The operation did not complete because the partition/volume is not enabled. Please reboot the computer to enable the partition/volume.[/i:a47e58a2f5] Ik heb mijn computer al tig keer gereboot, maar nog steeds noppes. Ik heb de LBA48 goed staan want de schijf word wel netjes herkend. Wie weet de oplossing.. alvast bedankt..
Link naar reactie
ok, maar daar staat voornamelijk info als je harde schijf niet als 200Gb herkend wordt. Ik heb al een 160Gb in de kast hangen, dus dat kan het niet zijn. Het probleem is alleen bij die 200Gb. Het probleem heb ik als ik de disk aansluit op de aansluiting op het moederbord maar ook als ik hem aansluit op de promise 100TX2 controller.
Link naar reactie
[quote:2b8409c590="ronald_kneefel"]Ik heb net een WD2000DJB in mijn Win2000 (SP4) gezet. Ik kan de schijf vrolijk partioneren, maar zodra ik de partitie wil formateren, krijg ik de volgende melding: The operation did not complete because the partition/volume is not enabled. Please reboot the computer to enable the partition/volume. [/quote:2b8409c590] Deed je dat in Windows 2000 Professional in Schijfbeheer, zoals is omschreven in [url=http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.spotit-online.nl/Support/foto/diskmanagement.jpg&imgrefurl=http://www.spotit-online.nl/Support/harddisk.htm&h=369&w=606&sz=54&tbnid=xJolX3wunfoJ:&tbnh=80&tbnw=131&start=11&prev=/images%3Fq%3Dschijfbeheer%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26sa%3DN]deze handleiding[/url]? Heb je die schijf al getest met Data Lifeguard Diagnostic for Windows en/of DOS van [url=http://support.wdc.com/download/downloadxml.asp]Western Digital?[/url] Deze behoort dan zowel de Quik- en de Extended test te passeren zonder fouten.
Link naar reactie
Ik deed alles vanuit Win2000pro schijfbeheer. Deze 'ziet' hem wel als 200Gb schijf. IK heb diagnostic gedraaid en alle test keurig afgehandeld. Dit proggie geeft ook keurig het juiste type HD aan. Alleen bij Lifeguard tools doet ie ook vreemd. Die beweert dat het type gelijk is aan een van de andere schijven in mijn PC (een 80Gb toevallig ook van WD). Als ik dan een stap ver ga met LifeguardTools, dat 'ziet' ie wel dat ik 2 partities heb aangemaakt (10 en 190GB) maar met formateren gaat het dan weer fout.
Link naar reactie
Maak je FAT 32 of NTFS partities? In het eerste geval is er een limiet aan de partitie grootte die WIN 2000 aan kan. Maar een disktool heeft dat niet. Probeer voor de zekerheid eerst eens alleen de 10 GB partitie te formatteren. Heb je een andere computer waar je de schijf in kunt hangen? Als het daar ook niet werkt, begin je te denken dat er iets met de schijf mis is. Als het wel lukt kun je hem terugzetten en zien of de partities nu in de verkenner staan en werken (copieer er een bestandje naar toe).
Link naar reactie
Ik maak NTFS partities aan. Maar ook als ik die 10Gb partitie aan wil maken, dan geeft ie dezelfde melding. Ik heb trouwens een oude schijf in de pc gepropt, een 2,3Gb. Maar ook hier krijg ik dezelfde meling. Ik heb dus een probleem met win2000 denk ik :cry: BTW als ik een HD in mijn PC prop, gaat win2000 vragen om een driver.
Link naar reactie
Samenvattend: Met al aanwezige schijven (160 en 80 GB) is niets aan de hand maar met nieuw toegevoegde zijn er formatteer of/en driver problemen. Was die 2.3 GB al geformatteerd? Dat kan dan een WIN 2000 kwestie zijn. Als je die tool vanuit Windows draaide zou ik het formatteren alsnog vanaf een bootable tool flop proberen, dan omzeil je Win 2000. Als dat mis gaat begrijp ik het niet meer. Heel iets anders, je voeding kan alles aan? Ik krijg de indruk dat je aardig wat spullen in je machine hebt zitten.
Link naar reactie
Jippie, ik heb hem (voorlopig?) aan de praat gekregen. Winnie liep steeds te vragen om een driver te installeren en die heb ik dan eindelijk gevonden. De 'inf' directory was hidden. Na de drivers te hebben geinstalleerd, de pc opnieuw opgestart. Nu gaf winnie de 2 partities aan als onbekend apparaat. Ook voor deze de drivers (weer) geinstalleerd en.... BINGO. Partities geformateerd en de pc meerdere malen opgestart om er zeker van te zijn dat ik mijn schijfje kon gebruiken.... Dank voor jullie reakties.......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...