Ga naar inhoud

Sharen scanner/fax-functie multifunctional met printserver

Aanbevolen berichten

Ik ben binnenkort van plan om een Canon Pixma 780 te kopen en die willen aansluiten op een Draytek Vigor 2600+ router met printserver. Heeft iemand ervaring mee om ook met zo'n printerserver gebruik te maken van de scanner/fax-functie en of dit überhaupt mogelijk is om de scanner aan te spreken of een document vanuit je computer via de printserver te faxen ?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hetzelfde probleem, lees ik. Facts: Ik heb (ook) op de zolder een Windows 2003 Server staan die 7x24 aan staat. Ik heb vanmiddag een USB-kabel aangeschaft van 5m en wil m'n combi print/scan apparaat (Canon SmartBase MP370, staat in de eetkamer) installeren op de server ipv nu op m'n desktop. Desktop staat naast de printer/scanner. Verder hebben we nog 3 WiFi laptops in huis via een LinkSys WRT54G router. Vanaf alle pc's printen via de desktop gaat perfect. Die moet echter wel altijd aan staan. Scannen werkt natuurlijk nu ook, omdat ik dat direct vanaf de desktop doe. Op de desktop zit echter ook alle software zoals Photoshop, ImageReady (om te scannen) en de MP370 driver software. Hoe krijg ik het nu voor elkaar om te scannen via m'n desktop (waar ook alle benodigde software op zit), terwijl de (gedeelde) printer/scanner geinstalleerd staat op de server op zolder? Ik heb nu bijvoorbeeld als test op een willekeurige laptop de MP370 driver software geinstalleerd en ImageReady, maar de bron (iets met TWAIN of zo) wordt niet herkend. Is iemand er al uit hoe zoiets te realizeren?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...