anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Delen Geplaatst: 7 april 2005 Hallo, Ik heb 2 x een 40 GB Maxtor Harde schijf 7200 RPM, bij de ene wordt aangegeven in apparaatbeheer dat die op Ultra DMA Mode 2 loopt en de andere op 5, klopt dit nou, en wat is een normale waarde voor zulke harde schijven? De schijven zijn niet helemaal identiek maar zo groot kan het verschil nooit zijn... Alvast bedankt voor hulp :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Of dit verschil puur ontstaat door de harde schijven kun je nagaan aan de hand van de specificaties. (Eventueel te vinden op de site van de fabrikant.) Zijn ze beiden aangesloten op dezelfde controller? Een wat ouder moederbord kan slechts een UDMA-2 controller hebben, mogelijk is de andere schijf aangesloten op een pci uitbreidingskaart met een modernere controller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Mss zit de ene aan het zelfde idekanaal als een CD-ROM of een DVD drive? Dan heeft de hdd hetzelfde protocol als die drive. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 [quote:1f58a1e086="ArneLH"]Mss zit de ene aan het zelfde idekanaal als een CD-ROM of een DVD drive? Dan heeft de hdd hetzelfde protocol als die drive.[/quote:1f58a1e086] hij heeft een courante mobo, dan behoren de kanalen onafhankelijk te lopen. Vroeger was het in elk geval wel zo. Topic starter : geef gedetailleerde info, hoe is de boel aangesloten ? Zitten ze allebei op een 80-aderige IDE kabel ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Hoe staan ze ingestelt in je BIOS? Staan ze daar op auto? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 toch wel een 80 aderige ide kabel gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Ok bedankt, ik heb het al opgelost, ze staan nu allebei op Ultra DMA Mode 5, maar mijn oude pc heeft ook een 40 GB maxtor schijf :P en daar staat ie wel op 6 of maakt dat niets uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Het eerste probleem is opgelost zeg je, beide UDMD=5 Zou je ook kunnen zeggen wat je hebt gedaan, dan hebben anderen er in de toekomst ook wat aan. 8) Oude PC is een ander probleemn, zoals al eerder is aangegeven moet je informatie over bios, hoe aangesloten etc. meegeven. Welk mobo ook. Dan kunnen we er wat mee, zo is het gokken :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2005 Het probleem had ik opgelost door in de bios te kijken, en hem op auto te zetten. De "oude" PC heeft een ASUS A7V333 moederbord en de nieuwe een ASUS A8V DeLuxe moederbord Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Hmmm, bij mijn weten is UDMA5 gelijk aan ATA100 en UDMA6 aan ATA133, Dan is toch vreemd als jouw A8V mobo maar udma5 aangeeft en jouw A7V mobo udma6. De A8V ondersteunt toch ook "gewoon" ATA133? Heb zelf een A7V333-x mobo en een Maxtor 40GB 7200 ATA133 hdd, en die staat in de specs ook gewoon op UDMA6 = ATA133 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 ik vind het ook vreemd, maarja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Heb je die twee schijven van je nieuwe systeem via Cable select lopen, of handmatig master en slave ingesteld? Wellicht dat handmatig instellen tot verbetering werkt? En heb je de ide-kabel wel goed om aangesloten, lange stuk naar je mobo, slave op middenaansluiting, master op eind-aansluiting? Wie weet heeft het effect? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen