anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Delen Geplaatst: 6 april 2005 Hoi, Ik draaide win98 op mijn pc en had een C en een D schijf. Met partition magic heb ik 1 partitie gemaakt. Dat was allemaal goed gelukt. Nu wil ik win xp installeren en krijg ik tijdens de installatie steeds de melding dat er een fout is opgetreden en dat windows wordt afgesloten en dat ik de harde schijf moet controleren met chkdsk. Dat heb ik gedaan en ik heb ook de schijf geformatteerd. Ik blijf deze melding echter krijgen. Is mijn harde schijf nu kapot of is er iets anders aan de hand? Alvast bedankt. Jacky. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Om te controleren of je schijf fouten bevat kun je hem controleren met speciale tools. Zie de website van de fabrikant voor het downloaden van zo'n test programmatje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Op de site van Maxtor staat inderdaad zo'n tooltje maar dat kan ik niet gebruiken omdat ik geen besturingssysteem meer heb. Ik had chkdsk uitgevoerd, maar daar kwamen geen fouten uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Hallo Als je een ATA harde schrijf hebt kan je deze ISO toch op een CD branden. [url]http://downloads.maxtor.com/downloads/_files/maxtor/en_us/downloads/PwrMaxEn.iso[/url] Als je een SCSI schijf hebt zal je eerst naast de bestaande harde schijf, een tweede harde schijf moeten installeren en daarna dit programma draaien. [url]http://downloads.maxtor.com/downloads/_files/maxtor/en_us/downloads/scsimax.exe[/url] compu4ever Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 [quote:669310f489="Jackyv"]Op de site van Maxtor staat inderdaad zo'n tooltje maar dat kan ik niet gebruiken omdat ik geen besturingssysteem meer heb. Ik had chkdsk uitgevoerd, maar daar kwamen geen fouten uit.[/quote:669310f489]WD heeft een tooltje die je op floppy moet zetten en er van opstarten. Hiervoor heb je geen besturingssysteem nodig. Kijk even op de website van Maxtor of zij ook iets vergelijkbaars hebben. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 jah die hebben ze: powermax. Maar hoe het met SATA HDD's zit weet ik oook niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ik heb powermax eerst geprobeerd uit te voeren met de cd, maar dat lukte niet. Ik krijg dan de melding ongeldige systeemdiskette. Ik heb het programma toen op diskette gezet en dan wordt het wel geladen, maar ik krijg de melding dat er geen harde schijf wordt gevonden. Wat moet ik nu? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Gooi die met PM gemaakte partitie er eens af zodat je een volledig lege schijf (dus zonder partities) overhoudt en laat het dan eens helemaal over aan de setup van XP. WinXP reageert nog wel eens nukkig op partities die door andere progs zijn aangemaakt/ingedeeld dus mogelijk wordt de schijf dan wel gevonden en dan kun je XP zelf de partitie laten aanmaken. Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Oh oke, maar hoe gooi ik die partitie eraf? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2005 Nou wederom met PM bijvoorbeeld. Maar het kan ook met een simpele Win98 opstartdiskette en dan "fdisk" gebruiken vanaf de prompt, keuze "Partitie verwijderen". Het wijst zich dan verder vanzelf. Jim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen