Ga naar inhoud

harde schijf kapot

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik draaide win98 op mijn pc en had een C en een D schijf. Met partition magic heb ik 1 partitie gemaakt. Dat was allemaal goed gelukt. Nu wil ik win xp installeren en krijg ik tijdens de installatie steeds de melding dat er een fout is opgetreden en dat windows wordt afgesloten en dat ik de harde schijf moet controleren met chkdsk. Dat heb ik gedaan en ik heb ook de schijf geformatteerd. Ik blijf deze melding echter krijgen. Is mijn harde schijf nu kapot of is er iets anders aan de hand? Alvast bedankt. Jacky.
Link naar reactie
Hallo Als je een ATA harde schrijf hebt kan je deze ISO toch op een CD branden. [url]http://downloads.maxtor.com/downloads/_files/maxtor/en_us/downloads/PwrMaxEn.iso[/url] Als je een SCSI schijf hebt zal je eerst naast de bestaande harde schijf, een tweede harde schijf moeten installeren en daarna dit programma draaien. [url]http://downloads.maxtor.com/downloads/_files/maxtor/en_us/downloads/scsimax.exe[/url] compu4ever
Link naar reactie
[quote:669310f489="Jackyv"]Op de site van Maxtor staat inderdaad zo'n tooltje maar dat kan ik niet gebruiken omdat ik geen besturingssysteem meer heb. Ik had chkdsk uitgevoerd, maar daar kwamen geen fouten uit.[/quote:669310f489]WD heeft een tooltje die je op floppy moet zetten en er van opstarten. Hiervoor heb je geen besturingssysteem nodig. Kijk even op de website van Maxtor of zij ook iets vergelijkbaars hebben.
Link naar reactie
Gooi die met PM gemaakte partitie er eens af zodat je een volledig lege schijf (dus zonder partities) overhoudt en laat het dan eens helemaal over aan de setup van XP. WinXP reageert nog wel eens nukkig op partities die door andere progs zijn aangemaakt/ingedeeld dus mogelijk wordt de schijf dan wel gevonden en dan kun je XP zelf de partitie laten aanmaken. Jim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...