Ga naar inhoud

Extra HDD bij raid opstelling lukt niet.

Aanbevolen berichten

Ik hab dus laatst een defect moederbord waardoor 1 van mijn schijven gefromateerd is, nu wilk dus de gegevens van deze schijf herstellen dmv ze opeen andere schijf te zetten. Dus ik wou een andere schijf errbij hangen op de IDE, verder hebk 2 andere schijven in RAID opstelling. Maar watk ook probeerde ik kon niet op die harde schijf in de verkenner. Hij ziet uhm wel in de bios en zelfs in apparaat beheer in windows ziet ie uhm maar ik kan er niks mee in de verkenner en kan er dus ook geen gegevens op weg schrijven... HELP wantk moet die data terughebben.
Link naar reactie
Tja, als de schijf geformatteerd is dan zijn uiteraard de bestandsgegevens verdwenen en kan Windows er niets meer mee, dat lijkt me toch duidelijk. Er zijn gelukkig datareddingsprogramma's die de boel weer terug kunnen halen, mits er intussen niets op die schijf geschreven is. Kijk eens op onderstaande link of je daar wat aan hebt, het is gratis dus proberen kan in ieder geval geen kwaad: [url]http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm[/url] Progje installeren in Windows, starten en de rest wijst zich vanzelf. Succes, Jim
Link naar reactie
ja dat was ook mijn bedoeling om een recovery te bewerkstelligen, maar dan moetk wel een schijf hebben om de herstelde data op weg te schijven en daar voor heb ik dus die extra hdd nodig, alleen die kan alleen via ide en niet via raid(waarin al 2 schijven zijn opgenomen). mijn vraag is waarom doet die 3e hdd het niet,terwijl de bios en apparaatbeheer hem gewoon zien?
Link naar reactie
[b:5a081bc6a8]iddefridde schreef[/b:5a081bc6a8] [quote:5a081bc6a8]mijn vraag is waarom doet die 3e hdd het niet,terwijl de bios en apparaatbeheer hem gewoon zien?[/quote:5a081bc6a8] Dan heb je de eerste regel van m'n berichtje niet goed gelezen. En natuurlijk kun je geen gegevens van een beschadigde HD redden en ze tegelijkertijd naar de zelfde schijf terugschrijven , dat lijkt me wel duidelijk. Maar heb je op die twee RAID-schijven dan niet ergens ruimte over om de geredde gegevens naartoe te schrijven? Overigens is het ook best mogelijk dat het PC-inspector lukt om de bestandstabellen op die schijf te herstellen en dan heb je geen extra opslagruimte nodig. Gewoon proberen zou ik zeggen. Jim
Link naar reactie
FF voor de duidelijkheid: je hebt 2 schijven in RAID en een ( vlgs jou ) geformatteerde IDE schijf ( tengevolge van een brak moederbord...maf dat kan niet eens maar goed ) Je PC zou dan gewoon de IDE schijf moeten herkennen want je zegt dat ie hem in schijfbeheer wel ziet Heb je al een diagnostic tool van je schijfleverantier gebruikt? Wat zegt dat ? Als je je oude schijf al hebt geformateerd hebt kost t meer moeite om de data terug te krijgen en kan dat alleen met bepaalde programma's ( er stond recentelijk iets over die progsels in ComputerTotaal ) Je hebt wel ergens een hoop ruimte nodig om je evt geredde data neer te zetten, dus als je een datarecovery hebt moet je ervoor zorgen dat er op je SATA schijven ruimte is OF er een 2e IDEschijf aanhangen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...