Ga naar inhoud

3 x vastgelopen help

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,vanmorgen liep mijn pc compleet vast,dat was met msn,en met outlook expres en mijn internet explorer,en ik kreeg een melding aplication hang,en fout bucket. wat zou dat kunnen zijn,ik heb van de week een nieuwe video kaart erin laten zetten,een ati 9800xl pro,zou het daar mee temaken kunnen hebben?? gerardina :cry:
Link naar reactie
Als die kaart er al een tijdje inzit en je nu pas problemen krijgt, lijkt me niet dat het daar aan zal liggen. Scan eens op spyware. Heb je Windows 2000/XP? Gebruik dan Hitman Pro ( www.hitmanpro.nl ). Heb je een oudere versie van Windows, dan staan op die site links naar de afzonderlijke programma's.
Link naar reactie
[quote:8aa52360a9="gerardina douma"]ik heb microsoft anty spyware,moet ik dan toch ook hitman erbij nemen? gerardina[/quote:8aa52360a9]Eén enkel antispyware programma is meestal niet in staat om alle aanwezige spyware te verwijderen. In Hitman Pro zitten een aantal programma's verwerkt en is dus in staat om erg veel troep te verwijderen.
Link naar reactie
Aangezien jouw probleem niets te maken heeft met videobewerking ga ik je topic verplaatsen maar ik heb wat moeite met beoordelen waar je topic dan wel thuis hoort dus wat vraagjes: Kwamen , voordat de nieuwe videokaart was geplaatst, ook wel een vastlopers voor? Zo nee: dan is het wel erg toevallig dat er na het plaatsen van een nieuwe graka er problemen optreden; ik verplaats hem naar Hardware/anders. Zo ja: het lijkt me meer een software gerelateerd probleem: ik verplaats hem naar software/anders. Aanvullend: met ctrl+alt+del kun je in de taakmanager zien welke processen er draaien, door simpel te googelen op de procesnaam kun je vaak al uitvinden of er spy/adware tussen zit. Mocht dit te lastig voor je zijn dan zou je een kopietje er van kunnen posten+ een Hijackthis logfile op het internet/beveiligingen en privacy forum. Houd er rekening mee dat het ff kan duren voordat je de oorzaak uitgevonden hebt, dergelijke problemen zijn vaak lastig te localiseren en komen meestal neer op uitsluiten; je sluit voor zo veel mogelijk componenten en software uit dat deze het probleem veroorzaken, datgene wat overblijft moet dan hetgene zijn wat het probleem veroorzaakt. VB: het zou een kapot geheugen bankje kunnen zijn: met het programmaatje Memtest kun je dat met 99,999999% zekerheid uitsluiten.
Link naar reactie
bedankt voor het mee denken,voor dat er een nieuwe ati kaart erin was gezet liep de boel ook wel eens vast,maar nooit drie x achter elkaar. dat proggje memtest kan ik dat ergens downloaden? is het makkelijk in gebruik ? dus als ik het goed begrepen heb verplaats je dit topic naar software anders. dan kijk ik de volgende keer daar. ik kom hier op terug. vriendelijke groet gerardina
Link naar reactie
[quote:3282903dfd="gerardina douma"]dat proggje memtest kan ik dat ergens downloaden? is het makkelijk in gebruik ?[/quote:3282903dfd]Ja, ga naar http://www.memtest.org/download/1.55.1/memtest86+-1.55.1.iso.zip en download de image. Zet die op floppy/cd en start er van op. Laat hem zo'n 3 uur controleren, er mag geen enkele fout gevonden worden. [quote:3282903dfd="gerardina douma"]dus als ik het goed begrepen heb verplaats je dit topic naar software anders. dan kijk ik de volgende keer daar.[/quote:3282903dfd]Voor jou verandert er niks, mailtjes die je krijgt bij een reactie ( als je dit aangegeven hebt in je profiel tenminste ) verwijzen automatisch naar de mogelijk nieuwe plek van dit topic.
Link naar reactie
Juist , ik verplaats hem naar hardware/anders (ik moet wat..),het kan ook software zijn maar dat zul je zelf moeten uitsluiten. De meest eenvoudige zoektocht begint miz in eerste instantie bij het checken van je hardware. Mocht je op een gegeven moment concluderen dat het toch software is dan vraag je gewoon de mod weer om een "move to", of je sluit je topic af en begint een nieuwe. Andere trouble makers: je harde schijf---> alle(de meeste) fabrikanten hebben een tooltje waarmee de staat van de harde schijf is bepalen, meestal een x-aantal tests welke goed doorlopen moeten worden. Houd er rekening mee dat sommige van die tooltjes mogelijk de data op de schijf wissen! : Lees dus de bijbehorende readme van dergelijke programaatjes goed! Voeding: met een hardware monitor(motherboard monitor) zijn de spanningen van de voeding uit te lezen: deze mogen niet al te veel schommelen als de pc van "geen last" naar "volle last" gaat. Kabels ed: check alle kabels in je kast. Drivers: heb je overal correcte drivers voor?; de laatste versie "beta-drivers" hoeft niet altijd de juiste keuze te zijn; het zijn Beta drivers en ze hebben niet voor niets een dergelijke status. Heb je al eens een verse installatie van windows overwogen?, windowsXP? heb je al eens overwogen om een system-restore-point te gebruiken ?(systeem herstel punt) enz enz enz enz ...... [color=red:e3c8434bca] Move to: hardware/anders[/color:e3c8434bca]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...