anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Delen Geplaatst: 2 april 2005 Ik heb een tijdje geleden een Maxtor 80gb S-ATA hardeschijf gekocht. Ik was er ook een hele tijd zeer tevreden mee, maar nu heb ik een probleem. Ik kom de schijf niet meer in :o :-? . Want elke keer als ik in "Deze Computer" op de "D" en "E" partities druk(elk 40GB) dan staat er het volgende: [url=http://img201.exs.cx/img201/9895/harddiskprobleem6vi.jpg]Probleem[/url] Ik heb dit probleem al zo'n weekje, maar tot nu toe Checkte Windows de schijf bij het opstarten, en toen deed hij het dus wel elke keer, maar nu voert hij die check niet meer uit. Nu weet ik de oplossing "ff formatteren" natuurlijk ook wel :wink: , maarja er staan natuurlijk bestanden op, die ik het liefst niet kwijt zou willen raken. Wie kan helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Check je harde schijf maar met dit tooltje van Maxtor http://www.maxtor.com/portal/site/maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Er kan iets met de schijf aan de hand zijn dat de disk controle van Windows niet herstellen kan. Om dit na te gaan heeft bijna iedere fabrikant van harde schijven diagnose software ter download beschikbaar. Gebruik dat. Vaak kan dit gebruikt worden zonder gevaar voor je data. Geeft de diagnose een foutmelding, dan is het zaak met spoed, op een of andere manier, je data veilig te stellen. Beter nog is het nu reeds te doen. (Nog beter is immer een 'back-up' achter de hand te hebben: oude computer-wijsheid.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Ja, het probleem is dus net, dat ik niet meer in de schijf kan komen, dus kan ik jammer genoeg de data ook niet meer veilig stellen. Maar ik ga zo ff proberen wat Antrix mij aangeraden heeft, hopelijk lijdt dat tot een oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Er bestaan ook harddisk recovery tools. Geen garantie alleen een extra kans. Tijdig backuppen blijft helaas de beste garantie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Ik heb net even de raad van Antrix opgevolgd, en even zo'n testje gedraaid. Het programma kwam tot de conclusie dat de schijf "Certified Error Free" is. Dus staan er (gelukkig) geen error op de schijf, waar waar kan het dan wel aan liggen? Weet trouwens ook iemand hoe je er voor kan zorgen dat hij die schijf voordat hij in windows komt even checkt, want de hele week deed hij dat dus wel, en toen deed hij het dus ook weer, alleen nu doet hij dat dus niet meer, en ik kan het ook niet vinden. P.S. op deze schijf staat dus niet de windows installatie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Hmm, dan is er toch wel iets mis. Is je computer overgeklokt? Is er recentelijk nog wat bijzonders gedaan met de harde schijf? Het wegvallen van de harde schijf zonder reden kan haast niet. Er moet wel iets gebeurd zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Ja, mijn pc is wel overklokt, maar dat heb ik al sinds ik die schijf heb (ongeveer 3 maanden) En voor zover ik weet, is er niet bijzonders mee gebeurt, ik heb de kast zelfs al 2 weken niet meer open gehad, terwijl dit probleem zo'n weekje geleden begon :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 http://www.dataleach.com/data-recovery/hard-drive-recovery.php http://www.disasterrecoverygroup.com/ Test eens hiermee http://www.disasterrecoverygroup.com/free_eval.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Misschien biedt het progje HDDlife, die leest via S.M.A.R.T je HDD en wat de status ervan is.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 [quote:a488552975="Idol"]Ja, mijn pc is wel overklokt, maar dat heb ik al sinds ik die schijf heb (ongeveer 3 maanden) [/quote:a488552975]Dat zegt niet zoveel. Ik heb tot nog toe ook 1 computer overgeklokt. Een tijdje terug nog stabiel met een core spanning van 1,75V. Onlangs toch een instabiliteit ontdekt en dus core spanning inmiddels op 1,8V gezet. De test die faalde had ik daarvoor toch al een aantal keren uitgevoerd. Overklokken houdt toch wel enig risico in. Zover ik weet test Powermax Smart ook, het kan geen kwaad dat met een ander programma ook nog eens te controleren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2005 Virus ? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 Ik heb net even mijn harddisk getest met HDDlife, en die zegt het volgende: [url=http://img46.exs.cx/img46/643/hddlife5as.jpg]HDDlife Test[/url] Dus de schijf zal denk ik echt wel in orde zijn Trouwens, ik heb de cpu ook weer op de default settings gezet, maar hij doet het nog niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 Dat kan kloppen. Wanneer informatie op een schijf beschadigd is, moet die informatie eerst hersteld worden. Het makkelijst is in het iha de schijf opnieuw in te delen. De standaard settings voorkomen verdere schade en het zou schade in de toekomst moeten voorrkomen. Eventueel nagaan of de overklok settings geoptimaliseerd kunnen worden. Zoals hoger core spanning CPU, ruimere timings geheugen. Echt advies pas mogelijk als je iets vertelt over het overklokken. Dat staat overigens los van herstel van de informatie op je schijf. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 Dus ik moet mijn hardeschijf weer opnieuw in partities verdelen? en dan gaan mijn gegevens niet verloren? Trouwens, ik heb de pc dus weer helemaal standaard lopen, behalve dan de grafischekaart. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 [quote:72ff692e2d="Idol"]Dus ik moet mijn hardeschijf weer opnieuw in partities verdelen? en dan gaan mijn gegevens niet verloren? Trouwens, ik heb de pc dus weer helemaal standaard lopen, behalve dan de grafischekaart.[/quote:72ff692e2d] Als je het met fdisk doet gaan de gegevens verloren als je het met partion magic doet blijven de gegevens bestaan. Lees dit eerst maar. http://www.sjoerd-visser.demon.nl/multiboot/partitie.html#PartitionMagic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 dus dan moet ik even die partition magic ff downloaden, en de schijf weer in nieuwe partities verdelen? Trouwens, weet ook iemand hoe ik het voorelkaar kan krijgen dat windows die schijf gaat checken, tijdens het opstarten, want dat deed hij eerst dus wel, en toen kon je dus ook weer gewoon in die schijf komen. Maar nu doet hij dat dus niet meer :x Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2005 Hmmz..Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat ik nu dan moet doen met partition magic, want ik snap er namelijk niet echt veel van :oops: :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2005 De hardeschijf schijnt dus echt niet kapot te zijn, want ik heb net ff zo'n speedtest gedaan(van windows zelf) en daar presteerde hij weer perfect. [url=http://img142.exs.cx/img142/6539/hddprobleem2dw.jpg]Speedtest met de hardeschijf[/url] Het schijnt dus echt iets raars te zijn met die hardeschijf, want ik kom er met geen mogelijkheid in, en in heb ook nog niet ontdekt hoe ik het voorelkaar moet krijgen dat windows de schijf bij het opstarten checkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2005 ik heb 2 dezelfde schijven in m'n pc hangen, al 1,5 jaar. ik had ze in RAID staan, maar op een gegeven moment zei de raid controller dat 1 schijf offline was... als m'n data dus kwijt... Nu heb ik de schijven niet meer in RAID staan, en ze doen het weer gewoon :-? ook gecheckt met dat tooltje van maxtor, die zegt ook dat de schijven gewoon goed zijn... ik weet niet wat er met jou schijf aan de hand is, misschien S-ATA kabeltje vervangen, of op een andere s-ata poort zetten Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen