Ga naar inhoud

usb memoy-stick

Aanbevolen berichten

Bij mij deed enige tijd geleden het volgende verschijnsel zich voor. Zonder aankondiging bleek bij het verwijderen van mijn usb-stick van 64 MB uit de poort de computer hard te resetten. Later bleek bij opnieuw plaatsen dat XP niet de aanmeld-pong-ping gaf (daar had ik de eerte keer niet op gelet). Een tweede stick van 128 MB op dezelfde poort gaf geen enkel probleem. Na enig geexperimenteer bleek de 64 MB stick overleden. Inmiddels had ik weer een wat grotere stick aangeschaft (256 MB). En of de duvel er mee speelt, nu geeft de 128 stick dezelfde problemen als de 64 voorheen. Omdat ik aan mijn PC begon te twijfelen heb ik de 128 stick op een andere computer geprobeerd en daar werkt ze probleemloos. Ik heb, omdat ik een software probleem vermoedde, SFK op de commandline gerund om de XP systeemfiles te checquen en sp2 opnieuw geïnstalleerd. Doch zonder resultaat. Ik kan dus zonder problemen de 256 stick gebruiken, maar niet de 128 stick, die het op alle andere beschikbare pc's wel werkt. Wie weet raad??
Link naar reactie
Krijgt je USBstick een aparte driveletter? Dus je 64MB bv F en je 128 bv G? Dan zou je in schijfbeheer wat moeten rommellen om de zaak wel leesbaar te kunnen krijgen. Ik vind dit wel een heel raar verhaal, werken de twee sticks als je je ze allebei tegelijkertijd inplugd? IMHO kan XP nooit een usbstick weigeren die er eerder aan t OS gehangen heeft, maar bij jou lijkt t erop dat dse grotere USB opslag de kleinere vervangt en dat zou NIET moeten kunnen Vraag 3 zijn de sticks van tzelfde merk?Of is er 1 bij van een agganibbisch merk die met een aparte driver werkt? Dan zou daar de oorzaak kunnen liggen
Link naar reactie
Nee, de stick wordt niet herkend en heeft dus ook geen aparte driveletter. Het maakt niet uit in welke USB-poort ik hem steek. Als ik ze samen aanbreng dan wordt alleen de grootste stick herkend. De stick is inderdaad merkloos, de goed werkende is van Lexar. De driver die erbij zat is voor W98. Ik begrijp dat je ervaring hebt met merkloze sticks? Ze deden het beide (de eerste was ook merkloos) wel goed. Ik begin me af te vragen of de drivers die geïnstallerd zijn in XP wel goed werken. Ik weet ook niet of de sticks net als een drive zoiets als een bootsector etc. hebben. Dan zou die misschien beschadigd kunnen zijn waardoor hij niet meer herkend (alleen bij mij, niet op een andere pc) wordt. Enig idee???
Link naar reactie
FF terugkomend op dat driververhaal, W98 drivers werken NIET onder XP IP moet XP de goede drivers hebben, je zou eens met Everest kunnen kijken wat daar aangegeven wordt bij de merkloze stiks en dan op zoek gaan naar de drivers Ik voor mij vind t zo vreemd dat als je een grotere stick plaats die wel herkend wordt maar de kleinere niet. Ik heb hier een Apcher 64 Mb en een Cruzzer 256 Mb maar die worden onafhankelijk van elkaar door w2k keurig herkent
Link naar reactie
Na twee onafhankelijke adviezen om XP opnieuw te installeren en twee diti adviezen om de USB drivers in apparaatbeheer te verwijderen en XP opnieuw te laten zoeken naar hardware heb ik het laatste eerst gedaan (minder werk) en dat bleek de oplossiing van het hele probleem te zijn. Idereen bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...