anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Delen Geplaatst: 30 maart 2005 ik ben bezig met het aanleggen van de telefoonkabels door het huis voor internet. als ik de telefoon lijn wil splitten, moet ik in de meterkast wezen omdat er daar al een het ander op een hele vage manier (met ruis ook) gesplit word. nu maak ik aan de inkomende kabel en het verlengstuk naar mijn telefoontoestel zon telefoonkopje (zon kopje die je achter in je telefoon steek) daarna zet ik mijn splitter ertussen en volgens mij zou het dan moeten werken. maar lekker niet dus... het gevolg ik kan niet meer bellen! als ik met een telefoon ons huisnummer draai gaat ie gewoon over, al hoor je op de huistelefoon niets... iemand een suggestie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 Je hebt mogelijk de adertjes van de inkomende kabel verkeerd aangesloten. In principe gaat het bij die kabel maar om twee draadjes, en het stekkertje heeft vier aansluitpunten. Dit is een historisch gegeven, omdat de extra contacten voorheen werden gebruikt om een nevenaansluiting door te schakelen, en om een extra bel in serie te schakelen. Maar dit even terzijde, een vergissing is echter gauw gemaakt. Bij je doe-het-zelf-paket heb je ongetwijfeld een handleiding met een afbeelding. Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat die adertjes niet goed contact maken (met de perstang niet goed genoeg aangeknepen). Dit steekt nl. nogal nauw. Jan de Boer PS:[quote:0a31fe5724]als ik met een telefoon ons huisnummer draai gaat ie gewoon over, al hoor je op de huistelefoon niets... [/quote:0a31fe5724]Dat is normaal. Als je de telefoonstekker eruit haalt, en je probeert op een andere telefoon je huis te bellen, heb je hetzelfde. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2005 En vervolgens hoor je helemaal niets meer. Helaas constateer ik dit vrij vaak op dit forum. Het zelfde geldt overigens ook voor andere forums zoals bv. Webwereld. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2005 .... zucht, inderdaad..... maar het kán natuurlijk zijn dat ´ie alle draden zo door de war heeft gemaakt dat ´ie niet kán (re)ageren... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2005 Wat soms ook de oorzaak is, is de kabels op de juiste plek in de splitter stoppen. Ze hebben meestal één aansluiting aan de ene kant en twee aan de andere, dus voor je gevoel is het dan logisch om de in komende draad in de ene kant te doen en de ADSL en telefoon samen aan de andere kant. Helaas zijn sommige splitters net anders. Staat er vaak wel op, maar ja lezen..... (uit eigen ervaring vanzelfsprekend) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2005 Toch ook nog even een toevoeging op mijn vorige bericht: Wat bedoelt TS met [quote:2bec858a7c]omdat er daar al een het ander op een hele vage manier (met ruis ook) gesplit word.[/quote:2bec858a7c]Nogal vaag. Waarvoor dient of diende die vage afsplitsing? Extra bel of zoiets? Of een tweede telefoon? Of een kostenteller? Als je dat niet weet te bedenken, gooi je die er toch (desnoods tijdelijk) even tussenuit, en verneem wat het dan niet meer doet. Hoe het ook mag zijn, de adsl-spitter moet rechstreeks op de [b:2bec858a7c][u:2bec858a7c]inkomende[/u:2bec858a7c][/b:2bec858a7c] lijn aangesloten worden, dus [b:2bec858a7c]vóór[/b:2bec858a7c] elke andere afsplitsing zoals een tweede telefoon of huistelefooncentrale etc. Wat het aanknijpen van zo'n stekkertje betreft, deze dingen zijn gemaakt voor utp-kabel en voor (soepele) telefoonsnoeren. Het is de bedoeling dat met de perstang de contactjes van het stekkertje door de isolatie wordt geperst, zodat het niet nodig is om eerst de isolatie af te strippen. Ik kan niet beoordelen wat je precies hebt gedaan, maar de aders van de binnenkomende telefoonkabel zijn wat dikker, en hebben ook een iets dikkere isolatie. Grote kans dat je bij een poging om hem daarop te plaatsen bij dat aanknijpen net niet door die isolatie heen komt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2005 Als de splitter niet direct tussen de inkomende kabel zit, dus voor alles dan zal je veelal ruis op de telefoon hebben als de computer aan staat en zullen zaken als nummermelder niet of niet goed werken. De aansluitingen op de splitter: [b:fd4e3ba8b8]Line[/b:fd4e3ba8b8] , daar moet de kabel in die het huis binnenkomt [b:fd4e3ba8b8]ADSL[/b:fd4e3ba8b8] gaat naar de modem oid [b:fd4e3ba8b8]Phone of pots[/b:fd4e3ba8b8] daar vandaan moeten alle telefoonaansluitingen, dus ook faxen en ook nummermelders, naar het huis gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Ter aanvulling: Allipapa Pots etc is ook de aansluiting voor je huiscentrale en daarachter de zaak zo laten @ TS hoezo telefoonkabels voor Inet ? Als je op ADSL of kabel overgaat moet je UTP kabel gebruiken icm een router en modem, telefoonkabels werken niet behalve als je 1 pc verbinding wilt laten maken. Kijk voordat je verder gaat eens bij t forum Netwerken en bij computertotaal.nl bij dat onderwerp, anders ga je GIGA de mist in Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen