Ga naar inhoud

geheugenkaart camera kapot?


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft onlangs foto's gemaakt op zijn vakantie. Deze wil ik nu kopieren naar mijn hd. Ik krijg nu de volgende foutmelding: Parameter onjuist, kan niet kopieren. Ik had dit al 2 x eerder, maar toen heb ik even geblasen op de kaart en opnieuw geprobeerd en toen deed ie het wel. Maar nu dus niet meer. Ik heb nog een stuk of 4 x geprobeerd, maar niks hielp. 2 uur later wilde ik het weer proberen en nu krijg ik de volgende melding: M:\DCIM is niet toegankelijk Bestand op map is beschadigd en onleesbaar Het rare is dat ik de foto;s op de camera wel gewoon kan bekijke, inzoemen etc. Mijn camera & geheugenkaart zijn 1,5 jaar oud en ik heb ongeveer 6500 foto's & filmpjes gemaakt. Ik weer niet of dat veel of weinig is. Mijn vraag nu, kan ik de foto's nog van de geheugenkaart halen en is mijn geheugenkaart nu kapot?
Link naar reactie
allereerst ff de vraag: probeer je de fotows naar je pc te lezen vanaf je camera of vanaf een geheugenkaartlezer? in het laatste geval hoop ik dat je niet hetzelfde als ik hebt meegemaakt, nl. dat de geheugenkaart omherstelbaar beschadigd is geraakt. Probeer je camera dus anders eens via een usb-kabel aan te sluiten. en ohwjah ik weet niet wat voor camera je hebt maar de mijne(Nikon coolpix) had het na 8 maanden al begeven, dus die dingen kunnen zeker kapot. veel suc6
Link naar reactie
Zolang de foto's leesbaar zijn, is er hoop! Alleen heel erg uitkijken met mogelijk herstel programma's, vaak is er geen weg meer terug! Rechtstreeks aansluiten biedt hoop. Alleen wel uitkijken. Soms is een bestandsformaat niet meer conform het juiste FAT formaat. Eerst de foto's op de gewone manier lezen, via de USB kabel zoals ook is voorgesteld. Als dat werkt, probleem opgelost. Vaak zit er 1 foto niet goed, en die moet je dan bij het gewoon lezen, even buiten sluiten. Of gewoon kiezen voor alles dan komt die probleemfoto vanzelf mee (geldt voor mijn Canon G3 camera ...). Ingeval van problemen een gewone "DOS" kopie proberen te maken, dit kan gewoon met copy en paste via de Windows Verkenner. Dus niet teveel schrikken van dat DOS. In het geval bestandsfouten, dan kom je daar vanzelf achter inclusief de bestandsnaam. De foto's die al zijn ingelezen hoef je niet nog eens op te halen. Probleemfoto's kan ik iha alleen via XP viewer nog leesbaar maken en wegschrijven. Het lijkt me de makkelijkste manier om na te gaan of de foto's echt onbereikbaar zijn. De goede herstelprogramma's kunnen een 1 op 1 kopie maken van de geheugenkaart. Vervolgens gaan die van die kopie de foto's halen. Een goed programma houdt dus altijd het origineel intact. Hoe fout die soms ook is. Want ja, herstellen kan ook betekenen nog fouter herstellen. Op zich is 6500 foto's niet abnormaal veel. Het kan zijn dat de gebruikte geheugenkaart niet geheel geschikt is/was voor de camera. Soms is het gewoon een bug in de camera door niet te letten op de eigenschappen van de geheugenkaart. In ieder geval zo regelmatig mogelijk de geheugenkaart volledig opnieuw formatteren.
Link naar reactie
[quote:fad03eefa7="tinus89"]allereerst ff de vraag: probeer je de fotows naar je pc te lezen vanaf je camera of vanaf een geheugenkaartlezer? in het laatste geval hoop ik dat je niet hetzelfde als ik hebt meegemaakt, nl. dat de geheugenkaart omherstelbaar beschadigd is geraakt. Probeer je camera dus anders eens via een usb-kabel aan te sluiten. en ohwjah ik weet niet wat voor camera je hebt maar de mijne(Nikon coolpix) had het na 8 maanden al begeven, dus die dingen kunnen zeker kapot. veel suc6[/quote:fad03eefa7] Ik heb beide manieren geprobeerd, ik heb een kaartlezer in mijn printer zitten. Camera type: Sony DSC-P72
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...